Hamilton vindt reactie van Alonso overdreven
Voormalig wereldkampioen Lewis Hamilton vindt dat Fernando Alonso overdreven heeft gereageerd door na de afloop van de Grand Prix van Europa te roepen dat de race gemanipuleerd was. Ook vindt Hamilton dat hij goed is omgegaan met zijn straf.
"Toen ik te horen kreeg dat ik naar de pits moest komen voor een straf, heb ik een paar ronden flink zitten pushen om een gat te slaan naar de rijders achter me", vertelde Hamilton. "Daarna ging ik naar de pits om mijn straf in te lossen. De rit door de pits duurde erg lang, maar ik kwam toch nog voor de anderen weer terug op de baan. Ik vind daar verder niets oneerlijks aan. Dit is racen, zo zijn de regels."
Alonso vindt het niet eerlijk dat Hamilton, die voor de safety car-situatie vlak voor hem reed, nog tweede is geworden nadat hij een overtreding had begaan door de safety car in te halen. Alonso ondervond veel nadeel van de safety car-periode en werd slechts achtste. "Volgens mij reageerde Alonso uit emotie", aldus Hamilton.We willen jouw mening!
Wat zou jij graag willen zien op Motorsport.com?
Doe mee aan onze 5 minuten durende enquête.- Het Motorsport.com-team
Deel of bewaar dit artikel
Net binnen
Marco Bezzecchi voelt zich “s**t” na incident met marshal in Brno, zegt Aprilia
Marquez weer in titelstrijd nadat “superbelangrijke” zege achterstand in MotoGP-punten verkleint
Mercedes wijst speculatie over voorkeursbehandeling tussen Russell en Antonelli van de hand
DTM-race Lausitzring 2: Ferrari-coureur Cairoli pakt de overwinning en de leiding in het kampioenschap
Mercedes licht intrekken verzoek tot herziening tijdstraf Russell toe
Poll: Wat verwacht jij van Lewis Hamilton in de rest van 2026?
Column: Wie het slechtst geslapen heeft na de Grand Prix van Barcelona
Hoe Monaco en Barcelona de harde realiteit van Aston Martin blootlegden
Fernando Alonso start vanuit pitstraat na motorwissel in Barcelona
Column: Wie het slechtst geslapen heeft na de Grand Prix van Australië
Uitgelicht
Rearview Mirror: De dag waarop Niki Lauda ontdekte dat hij vervangbaar was
Column: Wie het slechtst geslapen heeft na de Grand Prix van Barcelona
Red Bull slachtoffer van FIA’s meetmethode? Wat de ADUO-cijfers echt betekenen
Waarom de F1-sprint een nieuwe impuls hard nodig heeft
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Er zijn twee opties:
- Word abonnee
- Schakel je adblocker uit
Beste reacties