Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

MotoGP
GP van Tsjechië
Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

MotoGP
GP van Tsjechië
Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Formule 1
Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Formule 1
GP van Oostenrijk
Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

MotoGP
GP van Tsjechië
Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

Regerend kampioen Jenson Button hoopt dat McLaren de geblazen diffuser wel goed werkend krijgt voor de Grand Prix van Duitsland, die over twee weken wordt verreden op het circuit van Hockenheim. Het Britse team probeerde de nieuwe uitlaten voor het eerst uit op Silverstone, maar besloot hier niet mee te racen.

"Als je naar het resultaat kijkt, was dat een goede beslissing", zei Button, die als vierde eindigde in de Britse Grand Prix. "We gaan er tegenwoordig vanuit dat een update automatisch voor een stap voorwaarts zorgt, maar zo simpel is dat natuurlijk niet. Op Silverstone hadden we de extra moeilijkheid dat we over een nieuwe lay-out reden. Dat maakte het finetunen van de set-up niet gemakkelijker. Ik had tijdens de vrijdagtrainingen erg veel moeite om een goed gevoel in de auto te krijgen en Lewis had dat probleem ook. Daarom besloten we er niet verder mee te rijden."

Tijdens de vrije trainingen in Duitsland wordt er verder getest met de lage uitlaten, die voor meer downforce moeten zorgen aan de achterzijde. "We hebben op Silverstone gezien dat het introduceren van een update meer is dan alleen een nieuwe onderdeel op de auto zetten. Daar komt wel even iets meer bij kijken. De komende races zullen verschillende teams verder werken aan het finetunen van hun updates. Wij hebben goede hoop dat we op vrijdag in Hockenheim weer met de geblazen diffuser kunnen rijden. Hopelijk krijgen we deze wel goed werkend voor de Duitse Grand Prix."

Net binnen

Vorig artikel Kovalainen: "Meer energie gekregen bij Lotus"
Volgend artikel Hamilton lyrisch over huidige McLaren-bolide

Beste reacties