Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

MotoGP introduceert een onmiddellijk verbod op holeshot-apparaten, verdere wijzigingen zijn gepland voor de Duitse GP

MotoGP
TT Assen
MotoGP introduceert een onmiddellijk verbod op holeshot-apparaten, verdere wijzigingen zijn gepland voor de Duitse GP

Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

MotoGP
GP van Tsjechië
Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

MotoGP
GP van Tsjechië
Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Formule 1
Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Formule 1
GP van Oostenrijk
Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Eerste podiumplaats voelt als overwinning voor Verstappen

Na vier teleurstellende races scoorde Max Verstappen zondag zijn eerste podiumplaats van het seizoen. De Red Bull-coureur eindigde achter Lewis Hamilton en Valtteri Bottas als derde in de Grand Prix van Spanje.

Max Verstappen, Red Bull Racing RB14
Max Verstappen, Red Bull Racing RB14 pitstop
Max Verstappen, Red Bull Racing RB14
Max Verstappen, Red Bull Racing RB14 met schade aan voorvleugel
Max Verstappen, Red Bull Racing RB14

Verstappen vertrok de wedstrijd op het Circuit de Barcelona-Catalunya vanaf P5, achter Hamilton, Bottas, Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen, en voor teamgenoot Daniel Ricciardo. Verstappen behield zijn positie in de eerste stint, waarna hij opschoof door het uitvallen van Raikkonen. Tijdens de Virtual Safety Car steeg de 20-jarige Nederlander opnieuw een plek, omdat Vettel een extra pitstop maakte en daarbij bovendien vertraging opliep.

“De auto deed het heel erg goed”, reageerde Verstappen na afloop op zijn eerste bokaal van het seizoen. “Zoals je weet is het hier moeilijk inhalen, maar we bleven dicht bij de mannen vooraan en we hadden geluk dat Kimi uitviel. Ik denk dat de degradatie van de banden meeviel en we konden daar goed mee omgaan. Dat gaf ons deze positie vandaag.”

Na de Virtual Safety Car streed Verstappen met Vettel om de derde plaats. Bij het eindigen van de neutralisatie reed de Limburger tegen Lance Stroll, waarbij hij zijn voorvleugel beschadigde. Desondanks hoefde Verstappen geen extra pitstop te maken en wist hij Vettel zonder grote problemen achter zich te houden. Op de vraag of hij dacht Bottas nog te kunnen pakken, antwoordde Verstappen: “Ik denk dat hij een beetje te ver weg was, maar ik moest wel blijven pushen omdat ik Sebastian achter me had en ik moest zien hoe mijn voorvleugel zich zou houden. Maar dat bleek mee te vallen, al ziet ie er niet zo mooi uit”, aldus Verstappen.

“Ik had het meeste last in de snelle bochten”, zei Verstappen later tijdens de persconferentie over zijn beschadigde vleugel. ”Ik heb wat dingen aangepast en dan viel het wel mee. Je verliest wel downforce, dus het is niet ideaal. De auto heeft het gewoon heel goed gedaan. We weten wat we tekort komen op de rechte stukken. Ik ben benieuwd wat we kunnen in Monaco.” De derde plek voelt als een zege voor Verstappen: “Ja, zeker als je vijfde start. We konden heel lang doorgaan op de softs, dan de mediums erop en ondanks een klein akkefietje met de voorvleugel ging het eigenlijk prima.”

Net binnen

Vorig artikel Vandoorne valt uit in Spanje: "Probleem met versnellingsbak"
Volgend artikel Horner: "Terugkeer naar Europa een nieuwe start voor Max"

Beste reacties