Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Hoe Lundgaard op Road America van nul tot held uitgroeide

IndyCar
Road America
Hoe Lundgaard op Road America van nul tot held uitgroeide

Villeneuve roept Ferrari op om Hamilton voor te trekken – maar gaat dat ook gebeuren?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Villeneuve roept Ferrari op om Hamilton voor te trekken – maar gaat dat ook gebeuren?

Zandvoort en COTA debuteren in Formule E: Recordbrekende kalender voor 2026-2027

Formule E
Zandvoort en COTA debuteren in Formule E: Recordbrekende kalender voor 2026-2027

Morbidelli: "Misschien ben ik vergeten hoe ik op een MotoGP-motor moet rijden"

MotoGP
GP van Tsjechië
Morbidelli: "Misschien ben ik vergeten hoe ik op een MotoGP-motor moet rijden"

Pirelli-test Brno: Aprilia aan de leiding, lichte valpartij Marquez

MotoGP
Pirelli-test Brno: Aprilia aan de leiding, lichte valpartij Marquez

Officieel: Ducati bevestigt contractverlenging Márquez tot en met 2028

MotoGP
Officieel: Ducati bevestigt contractverlenging Márquez tot en met 2028

MotoGP introduceert onmiddellijk verbod op holeshot-apparaten, verdere wijzigingen voor Duitse GP

MotoGP
TT Assen
MotoGP introduceert onmiddellijk verbod op holeshot-apparaten, verdere wijzigingen voor Duitse GP

Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Niet alleen de kersverse GPDA-voorzitter Pedro de la Rosa meent dat Lewis Hamilton lid moet worden van de vereniging van Formule 1-coureurs, ook Red Bull-rijder David Coulthard vindt dat Hamilton zich aan moet sluiten bij de bond.

Coulthard schreef in zijn column voor ITV: "Volgens mij is Lewis een fantastisch rolmodel voor andere jonge coureurs die in de Formule 1 willen gaan rijden. Zijn professionele houding, de manier waarop hij werkt met het team en omgaat met de media, is voorbeeldig en hij verdient het succes dat hij nu heeft. Het zou voor hem een kleine moeite moeten zijn om een handtekening onder een papiertje te zetten en lid te worden van de GPDA. De GPDA zou een stuk sterker in zijn schoenen staan als het gaat om de verbetering van de veiligheid, als Hamilton lid zou worden."

[img,79733,right,Hamilton crasht zwaar]"Lewis kon vorig jaar ongeschonden uitstappen na zijn crash in de kwalificatie op de Nürburgring, dankzij de inspanningen van Jackie Stewart, FIA-president Max Mosley en alle coureurs die lid zijn van de GPDA. Om iemand als Lewis aan boord te hebben, zou een geweldige boost betekenen voor onze vereniging. Zijn naam is op dit moment heel veel waard. Ik heb hem hier nog niet persoonlijk over gesproken. Dat is een taak voor de voorzitter en de andere bestuursleden."

De la Rosa liet eerder al weten dat de rijdersvereniging geen druk zal uitoefenen op de vice-wereldkampioen van 2007. "Het is niet verplicht om lid te worden en we leggen ook geen druk op Lewis", zei de voorzitter van de GPDA.

Net binnen

Vorig artikel Kubica verraste zichzelf in Melbourne
Volgend artikel Whitmarsh: "We moeten hard blijven werken"

Beste reacties