Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

MotoGP
GP van Tsjechië
Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

MotoGP
GP van Tsjechië
Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Formule 1
Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Formule 1
GP van Oostenrijk
Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

MotoGP
GP van Tsjechië
Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

Geoff Willis, die weer terug is in de Formule 1 als technisch adviseur van het Hispania Racing Team, is niet onder de indruk van de auto die Dallara voor de Spaanse renstal heeft gebouwd. Bruno Senna en Karun Chandhok bungelden in de eerste races helemaal achteraan het veld, zolang de wagen het deed.

"Ik had hier eigenlijk meer van verwacht", liet de voormalig technisch directeur van Red Bull en BAR aan het Britse Autosport weten. "Het ontwerp is om verschillende redenen niet zo goed als het had kunnen zijn, onder andere doordat het project een paar keer is stilgelegd (wegens financiële problemen bij het team, red.). In de laatste weken voor de eerste race moest er nog behoorlijk wat aan het ontwerp gebeuren. Maar ik ben nog het meest teleurgesteld over het niveau van de engineering. De wagen voldoet lang niet aan de huidige F1-standaarden."

Willis weet nog niet of hij aanblijft als adviseur van het Spaanse team. "Ik heb niet zoveel zin om te blijven bij een team met een auto die helemaal achteraan rijdt. Ik ben geïnteresseerd in het sneller maken van wagens. Het maakt mij niet of het team vooraan rijdt en het kampioenschap wil winnen of dat het team achteraan rijdt en een stuk naar voren wil komen. Er moet alleen wel genoeg budget zijn om de wagen beter te maken. Dat is iets waaraan nog gewerkt moet worden."

Net binnen

Vorig artikel Webber bovenaan in laatste training Sepang
Volgend artikel Webber pakt pole op ondergeregend Sepang

Beste reacties