Webber eist goede resultaten
Het zit Mark Webber niet lekker. De Australiër heeft in zijn Williams weinig geluk en moest de laatste paar races steeds vanaf de zijlijn toekijken nadat de betrouwbaarheid van zijn FW28 hem opnieuw in de steek liet. Volgens Webber is het dan ook hoog tijd om resultaten te behalen.
"We moeten nu echt gaan scoren," zei Webber in Indianapolis. "Iemand zei tegen me dat het achttien jaar geleden is dat Williams voor het laatst vier races lang puntloos bleef. In Canada kozen we, voordat we er naartoe gingen, de verkeerde band. Ik had genoeg brandstof om in ronde 30 te stoppen, maar na zeven ronden maakte ik al geen kans meer. Het was erg genant voor het hele team."
Hoewel de Williams bij vlagen uiterst competitief is, wil Webber meer. "Er zijn genoeg goede races geweest die ons niks opgeleverd hebben. Als je in de laatste ronde uitvalt of in de eerste, dat maakt niet uit. Het resultaat blijft hetzelfde. Het interesseert niemand waar we zouden moeten finishen, of dat we wel of geen potentie hebben. Als je de geblokte vlag niet ziet, telt het niet. We moeten nu op ieder circuit constant zijn en dat lukt slechts een paar teams dit jaar. De rest maakt er soms een potje van."We willen jouw mening!
Wat zou jij graag willen zien op Motorsport.com?
Doe mee aan onze 5 minuten durende enquête.- Het Motorsport.com-team
Deel of bewaar dit artikel
Net binnen
Marco Bezzecchi voelt zich “s**t” na incident met marshal in Brno, zegt Aprilia
Marquez weer in titelstrijd nadat “superbelangrijke” zege achterstand in MotoGP-punten verkleint
Mercedes wijst speculatie over voorkeursbehandeling tussen Russell en Antonelli van de hand
DTM-race Lausitzring 2: Ferrari-coureur Cairoli pakt de overwinning en de leiding in het kampioenschap
Achtergrond: de veelzijdigheid van autosportlegende Dan Gurney
Retro: Ratzenberger, het verdriet van Oostenrijk
Special: Het fabelachtige optreden van Jos Verstappen in Maleisië
Wat het verleden ons leert over een driestrijd in de F1-seizoensfinale
Webber gelooft in ommekeer Piastri: "Geen gebrek aan motivatie"
Webber na "geweldige dag" Piastri: "Nog een lange weg te gaan"
Vowles: Coureurs zouden me vertellen als ze andere F1-opties overwogen
Sainz ziet harde realiteit: Williams moet terug naar de tekentafel
Verstappen en Sainz doen beroep op FIA, maar F1-fabrikanten moeten in spiegel kijken
Uitgelicht
Rearview Mirror: De dag waarop Niki Lauda ontdekte dat hij vervangbaar was
Column: Wie het slechtst geslapen heeft na de Grand Prix van Barcelona
Red Bull slachtoffer van FIA’s meetmethode? Wat de ADUO-cijfers echt betekenen
Waarom de F1-sprint een nieuwe impuls hard nodig heeft
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Er zijn twee opties:
- Word abonnee
- Schakel je adblocker uit
Beste reacties