Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

MotoGP
GP van Tsjechië
Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

MotoGP
GP van Tsjechië
Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Formule 1
Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Formule 1
GP van Oostenrijk
Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

MotoGP
GP van Tsjechië
Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

Jenson Button gaf al eerder aan dat hij waarschijnlijk niet mee zou gaan doen voor de zege tijdens zijn thuisrace, maar een dergelijk resultaat na de kwalificatie had hij waarschijnlijk ook niet verwacht. De Brit werd negentiende en kwam niet eens door de eerste sessie. Teamgenoot Barrichello was opnieuw sneller en reed uiteindelijk de zesde tijd.

Button: "Ik ben natuurlijk enorm teleurgesteld voor mezelf, het team en alle fans. Mijn eerste run was niet snel genoeg en we hadden erg weinig grip. Als de auto niet goed werkt in de eerste run, wil je niet te hard pushen, omdat je niet van de baan wilt schieten. Het circuit werd steeds beter, maar toen moest ik naar de weegbrug en was mijn sessie over. Iedereen wil het goed doen tijdens zijn thuisrace en ik had het zoveel beter kunnen doen vandaag. Maar ik denk dat we punten kunnen halen en ik zal er alles aan doen om er morgen weer te staan"

Rubens Barrichello was in tegenstelling tot zijn teamgenoot, wél tevreden. "We hebben ons doel voor vanmiddag bereikt door onze auto in de top-zes te zetten," aldus de Braziliaan. "Ik vind het erg jammer voor Jenson, want iedereen weet dat hij het net zo goed had kunnen doen als ik. Ik vind het erg fijn om hier te racen, dus ik kijk dan ook uit naar morgen. Het zal een goede race worden."

Net binnen

Vorig artikel Raikkonen blij met de eerste startrij
Volgend artikel Coulthard haalt uit naar Montoya

Beste reacties