Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

MotoGP
GP van Tsjechië
Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

MotoGP
GP van Tsjechië
Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Formule 1
Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Formule 1
GP van Oostenrijk
Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

MotoGP
GP van Tsjechië
Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

Niet Mark Webber of Christian Klien, maar testcoureur Bjorn Wirdheim was vandaag de snelste Jaguar-coureur. Op het circuit van Hockenheim reed Wirdheim de twaalfde tijd, waarmee hij Webber (dertiende) en Klien (vijftiende) net aftroefde.

"De vrijdagen zijn voor mij de enige dag waarop ik mezelf kan profileren", beseft Wirdheim zich. "Ik was dan ook enigszins gefrustreerd toen ik in de eerste sessie te maken kreeg met technische problemen. Gelukkig kon ik dit in de tweede sessie ruimschoots compenseren. Ik slaagde erin om 28 rondjes te rijden en de twaalfde tijd achter mijn naam te zetten. De Jaguar R5 voelt goed op dit circuit en ik hoop dat het team er een mooi weekend van kan maken."

Ook Mark Webber had te maken met de problemen die Wirdheim in de eerste sessie tegenkwam. "Het team riep me in de eerste sessie binnen, omdat Christian en Bjorn een vergelijkbaar probleem met de remschijven hadden. Uit voorzorg werd toen ook besloten om mijn remschijven te vervangen. De tweede sessie verliep vervolgens probleemloos en we zijn er in geslaagd om ons programma af te werken. Nu moeten we morgen verder werken aan de balans van de auto."

Net binnen

Vorig artikel Redelijke dag voor Sauber
Volgend artikel Problemen troef bij Jordan

Beste reacties