Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

MotoGP
GP van Tsjechië
Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

MotoGP
GP van Tsjechië
Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Formule 1
Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Formule 1
GP van Oostenrijk
Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

MotoGP
GP van Tsjechië
Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

Het Sauber-team heeft zondag haar nieuwe C22 wagen officieel aan de pers voorgesteld in Zürich. Veel nieuws viel daarbij niet te beleven aangezien de C22 al enkele weken te zien is op de testcircuits. Enkel de gele bargeboards sprongen meteen in het oog. ( Bekijk de foto's )

Deze avond schittert de nieuwe Sauber C22 tijdens de 'Sauber on Ice show', maar deze namiddag werd de wagen al officieel aan de pers voorgesteld. Zoals verwacht onderging de lay-out van de wagen geen grote wijzigingen, al vielen de gele bargeboards van nieuwe sponsor Mobile Telesystems (MTS) van de wagen meteen op. Het Russische telecommunicatiebedrijf sloot een overeenkomst voor meerdere jaren af met het team dat eerder deze week ook al Swisscom Mobile als sponsor aankondigde.

[photo2]"Het is ons doel in de voorhoede van de teams die op de top drie jagen mee te strijden", verklaarde teambaas Peter Sauber het doel van zijn team. "Dat is een ambitieus doel aangezien we het tegen zeven fabrieksteams moeten opnemen, maar ik ben er zeker van dat we ons doel kunnen bereiken."

De voorbije twee seizoenen eindigde Sauber als vierde en vijfde in het constructeurskampioenschap. De nieuwe C22 moet deze prestatie dus opnieuw mogelijk maken.

"We hebben bij de bouw van deze wagen een compleet nieuwe benadering van ontwerpen toegepast. In vergelijking met zijn voorganger verwachten we dat deze wagen veel meer potentieel heeft dat we doorheen het seizoen zullen kunnen benutten. De nieuwe C22 wordt bovendien aangedreven door een nieuwe Petronas-motor die krachtiger is en over een lager zwaartepunt beschikt", aldus technisch directeur Willy Rampf.

De Sauber C22 liet tijdens de voorbije tests alvast enkele mooie resultaten opmeten.

Bekijk foto's van de Sauber C22

Net binnen

Vorig artikel Irvine: "Firman ideale keuze Jordan"
Volgend artikel Heidfeld zit goed in zijn vel bij Sauber

Beste reacties