Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

MotoGP
GP van Tsjechië
Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

MotoGP
GP van Tsjechië
Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Formule 1
Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Formule 1
GP van Oostenrijk
Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

MotoGP
GP van Tsjechië
Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

De onderhandelingen met de Britse autosportfederatie BRDC over de toekomst van Silverstone zijn definitief gefaald. Dat is de mening van F1-baas Ecclestone. De Brit verklaarde op dinsdag nog dat hij al een nieuw land kent dat graag de plaats van Silverstone wil opvullen. 

"We moeten toegeven dat we gefaald hebben. Het is nu bijna zeker dat er geen Britse GP zal zijn in 2005 aangezien we het niet eens konden worden over de duur van het contract en het kostenplaatje. Bovendien kan je iets niet verkopen aan iemand die niet wil kopen en volgens mij wil de BRDC de race gewoon niet meer", haalde Ecclestone uit in enkele Britse kranten. "Ik wil de race graag behouden en ik heb al meer voor hen gedaan dan ik voor een andere race zou doen. Uiteindelijk mag ook ik echter niet vergeten dat dit een wereldkampioenschap is en geen Brits kampioenschap."

Bovendien heeft Bernie alweer een aantrekkelijk voorstel van een ander land op zak.

"Wat kon ik nog doen? Ik had een aanbieding van een ander land dat een nieuw circuit wil bouwen en heel wat geld willen investeren in de F1. Ik heb hen een jaar de tijd gegeven om alles voor te bereiden en ik ga die kans niet missen omdat ik nog steeds aan het bakkeleien ben met de BRDC. Dan zou ik immers een land uit de F1 houden dat heel graag deel wil uitmaken van het kampioenschap."

Welk nieuw land eventueel de plaats van Silverstone zal innemen wil Ecclestone nog niet kwijt.

Net binnen

Vorig artikel Interlagos brengt mooie herinneringen boven bij Heidfeld
Volgend artikel Prost opvolger van Briatore bij Renault?

Beste reacties