Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

MotoGP
GP van Tsjechië
Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

MotoGP
GP van Tsjechië
Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Formule 1
Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Formule 1
GP van Oostenrijk
Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

MotoGP
GP van Tsjechië
Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

Het weekend in San Marino werd er maar eentje om vlug te vergeten voor het Arrows team. De oranje zwarte wagens konden nooit het tempo dat ze in Australië en Brazilië lieten zien evenaren. Pedro de la Rosa diende tijdens de race op te geven en Jos Verstappen raakte niet verder dan de 14e plaats. De Nederlander zag zijn race al in de elfde ronde fout lopen toen hij totaal onvoorzien binnen moest voor een controle en kreeg later nog een stop en go straf aan de broek.

Jos Verstappen legt uit waarom hij die twee onvoorziene uitstapjes naar de pits moest maken. "Mijn start was opnieuw heel goed en ik denk dat ik een vijftal mensen voorbij ben gegaan op dat moment. De wagen voelde goed aan tot in de 11e ronde, toen gebeurde er iets met het rechtervoorwiel. Ik ben dan ook de pits ingedoken om na te kijken of alles wel veilig was. We hebben dan de banden vervangen en toen voelde alles weer goed aan. Voor de rest van de race was ik weer in staat om goede tijden neer te zetten. Alleens spijtig dat we het goede tempo niet te pakken kregen dit weekend."

Pedro de la Rosa was niet echt blij over zijn gedwongen opgave. "Ik kan er maar weinig over zeggen. Het was niet meteen de beste race. Al van net na de start kreeg ik problemen met het schaleken. In de 7e ronde wou ik terugschakelen maar ik raakte niet in de versnelling. Ik heb dan maar zo goed mogelijk het probleem proberen opvangen maar een tiental ronden voor het einde voelde ik plots iets afbreken aan de achterkant van de wagen waardoor ik van de baan afging. Tijdens de ronden die ik zonder problemen kon afleggen kon ik makkelijk Fisichella volgen maar daarna kwam het probleem terug en dat kostte me heel veel tijd."

Net binnen

Vorig artikel Sauber beloond met eerste punt
Volgend artikel Ferrari euforisch na derde opeenvolgende zege

Beste reacties