Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

FIA geeft hittewaarschuwing af voor F1 Grand Prix van Oostenrijk

Formule 1
GP van Oostenrijk
FIA geeft hittewaarschuwing af voor F1 Grand Prix van Oostenrijk

Bagnaia stapt na vertrek bij Ducati over naar Aprilia in MotoGP

MotoGP
Bagnaia stapt na vertrek bij Ducati over naar Aprilia in MotoGP

Vijf dingen om op te letten tijdens F1 Grand Prix van Oostenrijk

Formule 1
GP van Oostenrijk
Vijf dingen om op te letten tijdens F1 Grand Prix van Oostenrijk

Aprilia over zegereeks Marquez: "We moeten eerst naar onszelf kijken"

MotoGP
GP van Tsjechië
Aprilia over zegereeks Marquez: "We moeten eerst naar onszelf kijken"

Hoe de dood van Anthoine Hubert Sebastian Vettel veranderde

Formule 1
Hoe de dood van Anthoine Hubert Sebastian Vettel veranderde

Sainz: Zelfs zonder overgewicht is Williams "niet waar we hadden beloofd te staan"

Formule 1
GP van Oostenrijk
Sainz: Zelfs zonder overgewicht is Williams "niet waar we hadden beloofd te staan"

Ducati legt Pedro Acosta vast tot en met MotoGP-seizoen 2028

MotoGP
GP van Tsjechië
Ducati legt Pedro Acosta vast tot en met MotoGP-seizoen 2028

Ferrari plant extra motorupdate na eerste stap in Oostenrijk: Nieuwe turbo aanstaande

Formule 1
GP van Oostenrijk
Ferrari plant extra motorupdate na eerste stap in Oostenrijk: Nieuwe turbo aanstaande

Sauber rijders Kimi Räikkönen en Nick Heidfeld eindigden vandaag in Italiaanse Grand Prix respectievelijk op de zevende en elfde plaats.

"Dit was een heel teleurstellende race voor me", zei Heidfeld. "In de formatieronde liep het fout. Mijn auto had een probleem met de hydraulica en ik moest bijgevolg met de reserve wagen in de pits starten. Ik raakte redelijk snel bij de staart van het veld, maar daarna verloor ik veel tijd in het drukke verkeer. Ik moest voortdurend op mijn banden letten, ze begonnen immers snel te slijten. In sommige ronden was de auto goed en sommige niet. Het was een moeilijke namiddag."

[photo2]Teamgenoot Kimi Räikkönen greep met zijn zevende plaats net naast de punten. "Ik had geen geweldige start en ik verloor onmiddellijk twee plaatsen, toen Trulli in de eerste chicane voor me spinde. Daarna verloor ik nog meer tijd door het drukke verkeer. Na mijn pitsstop moest ik mijn banden nauwlettend in de gaten houden. Ik kon enkel Villeneuve in de laatste ronden nog aanvallen. Ik heb het tijdsverschil van acht seconden tot ongeveer een halve seconde kunnen herleiden, maar ik kwam ronden te kort om het af te maken."

Teambaas Peter Sauber zei na de race : "Ik ben blij dat er geen ongevallen waren deze namiddag, maar de race was wel teleurstellend voor ons. We zaten immers dicht bij de punten. Spijtig genoeg moest Nick overschakelen op de reserve wagen, die niet sterk genoeg was om tot het uiterste te gaan. Kimi verloor dan weer te veel tijd bij de start. Maar het is wel goed dat we onze vierde plaats in het constructeurskampioenschap behouden."

Net binnen

Vorig artikel Williams maakt favorietenrol in Monza waar
Volgend artikel Geslaagd debuut voor Enge

Beste reacties