Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Controverse rond de F1-race in Monaco komt voor de rechter: wat betekent dit voor het podium van Gasly?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Controverse rond de F1-race in Monaco komt voor de rechter: wat betekent dit voor het podium van Gasly?

Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Waarom de MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

MotoGP
GP van Tsjechië
Waarom de MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Aprilia zegt dat eerdere incidenten aanleiding waren voor het beroep tegen de schorsing van Marco Bezzecchi

MotoGP
GP van Tsjechië
Aprilia zegt dat eerdere incidenten aanleiding waren voor het beroep tegen de schorsing van Marco Bezzecchi

Hamilton roept de FIA en de F1 op om het probleem van de "1 miljoen dollar per jaar" in de kartsport op te lossen

Formule 1
Hamilton roept de FIA en de F1 op om het probleem van de "1 miljoen dollar per jaar" in de kartsport op te lossen

Hadjar vertelt hoe de relatie met zijn teamgenoot Max Verstappen is

Formule 1
GP van Oostenrijk
Hadjar vertelt hoe de relatie met zijn teamgenoot Max Verstappen is

Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in de Tsjechische GP

MotoGP
GP van Tsjechië
Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in de Tsjechische GP

Het Sauber team kende allesbehalve een goede start van het weekend in Japan. De terugkerende Felipe Massa en teamgenoot Nick Heidfeld raakten op de eerste dag niet verder dan de 15e en 16 tijd.

"Dit zal mijn 50e race zijn en Suzuka is eigenlijk ook mijn favoriete circuit, maar dat zou je niet denken als je onze posities van vandaag bekijkt. Ik ben echt niet tevreden over ons resultaat van vandaag," bekende Heidfeld. "Ik had heel veel last om een goede balans te vinden. Op oude banden had ik steeds last van overstuur en op nieuwe werd dat plots onderstuur.

[photo2] "Ik ben heel blij dat ik terug mag racen en ben eigenlijk toch wel best tevreden over het resultaat van vandaag," klonk het bij Massa heel anders dan bij Heidfeld. "De wagen had een goede balans, maar ik verloor een beetje tijd door een technisch probleempje. Eens dat opgelost was maakte ik op de baan enkele kleine fouten. Ik weet dus dat ik eigenlijk veel sneller kan gaan dan dit. Ik hou ook van dit circuit. Veel technische bochten en ook heel veel snelle bochten. Het is zonder enige twijfel leuker dan Spa want het biedt veel meer uitdaging."

Teambaas Peter Sauber had na afloop van de eerste oefenritten maar weinig te zeggen over de prestaties van vandaag.

"Beide wagens toonden zich betrouwbaar vandaag. Verder kan ik alleen zeggen dat we nog heel wat werk voor de boeg hebben."

Net binnen

Vorig artikel Prima dag voor Jordan
Volgend artikel Toyota grijpt voor eigen publiek net naast top 10

Beste reacties