Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Cadillac onthult "omvangrijk upgrade-pakket" voor de Oostenrijkse GP van de F1

Formule 1
GP van Oostenrijk
Cadillac onthult "omvangrijk upgrade-pakket" voor de Oostenrijkse GP van de F1

De baas van HRC America verontschuldigt zich voor de "mislukking" die Armstrong de eerste IndyCar-overwinning kostte

IndyCar
Road America
De baas van HRC America verontschuldigt zich voor de "mislukking" die Armstrong de eerste IndyCar-overwinning kostte

De F1 keert terug naar de boostmodus voor nat weer nu de FIA de regelwijzigingen heeft bekrachtigd

Formule 1
GP van Oostenrijk
De F1 keert terug naar de boostmodus voor nat weer nu de FIA de regelwijzigingen heeft bekrachtigd

Een F1-achtige kalender, F1-achtige prestaties? Hoe de Formule E "volwassen wordt" in de schaduw van zijn grote broer

Formule E
Een F1-achtige kalender, F1-achtige prestaties? Hoe de Formule E "volwassen wordt" in de schaduw van zijn grote broer

Hoe Lundgaard op Road America van nul tot held uitgroeide

IndyCar
Road America
Hoe Lundgaard op Road America van nul tot held uitgroeide

Villeneuve roept Ferrari op om Hamilton voor te trekken – maar gaat dat ook gebeuren?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Villeneuve roept Ferrari op om Hamilton voor te trekken – maar gaat dat ook gebeuren?

Zandvoort en COTA debuteren in Formule E: Recordbrekende kalender voor 2026-2027

Formule E
Zandvoort en COTA debuteren in Formule E: Recordbrekende kalender voor 2026-2027

Morbidelli: "Misschien ben ik vergeten hoe ik op een MotoGP-motor moet rijden"

MotoGP
GP van Tsjechië
Morbidelli: "Misschien ben ik vergeten hoe ik op een MotoGP-motor moet rijden"

Het Arrows team had eigenlijk wel verwacht dat het Circuit de Nevers (Magny-Cours) een moeilijk circuit zou worden voor de A22s van Jos Verstappen en Enrique Bernoldi, die zich respectievelijk als 18de en 20ste kwalificeerden.

"Het was vandaag heel zwaar voor ons, maar dat wisten we wel, aangezien onze auto niet optimaal is voor dit circuit", zei Jos Verstappen. "Dit was echt het maximum wat we konden doen. De auto is altijd competitiever tijdens de race, dus het enige wat we kunnen doen is uitkijken naar de race van morgen en er het beste van maken. Het zal een heel moeilijke race worden, zeker als het zo warm is zoals vandaag, maar we kunnen daar wel tegen. Zoals altijd hoop ik op een goede start om daarna een probleemloze race te rijden en af te wachten hoe het zich verder evolueert."

Enrrique Bernoldi's dag was nog erger. "Dit was een zware," zei de Braziliaan. "Ik denk dat we vandaag de juiste set-up hadden en ik maakte ook geen grote fouten tijdens de sessie. De balans was goed, maar alhoewel ik beter werd naarmate de sessie vorderde, konden we toch niet meer snelheid uit de auto halen."

Technisch directeur Mika Coughlan zei na de kwalificatie : "We moeten gewoon hard blijven doorwerken om vorderingen te maken. We hadden hier geen goede positie verwacht, maar toch hoopten we op betere plaatsen dan de 18de en 20ste. Beide coureurs hebben vandaaag goed werk geleverd en ze hebben het beste uit de auto gehaald. Nu moeten we enkel nog meer snelheid vinden om hun prestaties in de kwalificaties te verbeteren."

Net binnen

Vorig artikel McLaren tevreden
Volgend artikel Gemengde gevoelens bij Ferrari

Beste reacties