Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Marco Bezzecchi voelt zich “s**t” na incident met marshal in Brno, zegt Aprilia

MotoGP
GP van Tsjechië
Marco Bezzecchi voelt zich “s**t” na incident met marshal in Brno, zegt Aprilia

Marquez weer in titelstrijd nadat “superbelangrijke” zege achterstand in MotoGP-punten verkleint

MotoGP
GP van Tsjechië
Marquez weer in titelstrijd nadat “superbelangrijke” zege achterstand in MotoGP-punten verkleint

Mercedes wijst speculatie over voorkeursbehandeling tussen Russell en Antonelli van de hand

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Mercedes wijst speculatie over voorkeursbehandeling tussen Russell en Antonelli van de hand

DTM-race Lausitzring 2: Ferrari-coureur Cairoli pakt de overwinning en de leiding in het kampioenschap

DTM
Lausitzring
DTM-race Lausitzring 2: Ferrari-coureur Cairoli pakt de overwinning en de leiding in het kampioenschap

MotoGP Czech GP: Marquez verslaat Bagnaia in duel en behaalt twee opeenvolgende zeges

MotoGP
GP van Tsjechië
MotoGP Czech GP: Marquez verslaat Bagnaia in duel en behaalt twee opeenvolgende zeges

Live: MotoGP Tsjechische Grand Prix terwijl het gebeurt

MotoGP
GP van Tsjechië
Live: MotoGP Tsjechische Grand Prix terwijl het gebeurt

Het mislopen van een Ferrari F1-zitje voelde als "bloeden" voor Kubica

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Het mislopen van een Ferrari F1-zitje voelde als "bloeden" voor Kubica

Hoe Monaco en Barcelona de harde realiteit van Aston Martin blootlegden

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hoe Monaco en Barcelona de harde realiteit van Aston Martin blootlegden

Het team van Eddie Jordan zette een hele mooie prestatie neer tijdens de kwalificatie voor de GP van Japan. Tijdens de laatste kwalificatie die het met de Honda V10 motoren reed wisten Sato en Fisichella de vierde startrij te veroveren.

"Ik ben zo blij. Dit is het beste resultaat dat ik dit seizoen behaald heb tijdens de kwalificaties en het is dus één van mijn mooiste momenten in de F1," sprak een blije Sato. "Het team heeft heel goed werk gedaan nadat ik in de ochtend motorproblemen kende. De wagen voelde heel goed aan en ik kon er echt mee doen wat ik wou."

[photo2] "De steun van de fans is ook fantastisch. Ze reageerden echt alsof ik de race gewonnen had en dit was pas de kwalificatie. De race morgen zal niet makkelijk worden, maar ik ga toch voor punten."

Giancarlo Fisichella wist zich ook in de top tien te plaatsen, maar moest dus wel teamgenoot Sato voorlaten.

[photo3] "Dit is heel indrukwekkend. Ik had echt niet verwacht dat we morgen als zevende en achtste zouden starten. Dit is dus heel goed voor het team. Ik ben ook blij voor Takuma omdat dit toch zijn thuisrace is en hij het heel goed gedaan heeft. Jammer genoeg kende ik tijdens mijn laatste poging problemen bij het schakelen waardoor ik mijn tijd niet meer kon verbeteren," merkt de Italiaan op. "Ik denk wel dat ik nog beter had gekund indien ik dat probleem niet zou gehad hebben. Maar al bij al is het een goede dag geweest."

"De vertraging door de crash van McNish heeft blijkbaar geen enkel team kwaad gedaan en wij slaagden er in elk geval in opnieuw het goede ritme te vinden. Takuma heeft mooi werk geleverd en het is leuk om zien dat het voor één keer ook eens meezit voor hem. We kenden geen echte problemen, behalve dan het kleine schakelprobleem voor Giancarlo aan het eind van de sessie. Daardoor verloor hij toch een beetje tijd," ondersteunt racedirecteur Gary Anderson de uitleg van de Italiaan. "Ons doel was beide wagens in de top tien te krijgen en daar zijn we in geslaagd. We hebben dus alle reden om tevreden te zijn. Al onze rechtstreekse concurrenten staan achter ons op de startgrid en nu komt het dus aan op een goede race. Daarin kan natuurlijk veel gebeuren. Voorts is het goed om zien dat Allan McNish ongedeerd bleef na zijn zware crash. De FIA mag best fier zijn op de ontwikkelingen die het laatste paar jaar op vlak van veiligheid heeft doorgevoerd."

Net binnen

Vorig artikel Tweede rij voor McLaren
Volgend artikel Button wint kwalificatieduel om 10e plaats

Beste reacties