Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

MotoGP
GP van Tsjechië
Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

MotoGP
GP van Tsjechië
Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Formule 1
Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Formule 1
GP van Oostenrijk
Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

MotoGP
GP van Tsjechië
Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

Jacques Villeneuve zal dit seizoen tot het uiterste moeten gaan om teamgenoot Button achter zich te houden. Dat denkt BAR-teambaas David Richards op basis van de eerste race in Melbourne. De Brit zuiverde de Canadees wel nog even van alle schuld voor de mislukte pitsstop.

Button verloor in Melbourne mogelijk punten door de fout van Villeneuve. De Canadees en de Brit doken op hetzelfde moment de pits in waardoor Button veel kostbare tijd verloor. De jonge Brit dacht even aan kwaad opzet, maar dat wordt door het team tegengesproken. Teambaas Richards probeert de gemoederen alvast wat te bedaren door zijn jonge Britse rijder een compliment te geven voor zijn puike prestatie.

"Ik was echt heel tevreden over de prestatie van Jenson tijdens de race. Hij reed heel verstandig en was beter dan Villeneuve en dat moet hem dus moed geven. Jacques zal tot het uiterste moeten gaan om Jenson te verslaan. Hij is nu gewaarschuwd en dat is waar we op hoopten. We willen twee rijders die elkaar tot het uiterste drijven."

[photo2] Tegelijk liet Richards nog even duidelijk verstaan dat Jacques Villeneuve geen schuld voor het pitsstop-fiasco in Melbourne trof. De Canadees had een defecte radio en het team, niet de rijder, ging in de fout bij het tonen van het pitbord. Dat heeft teambaas Richards voor eens en altijd duidelijk gemaakt.

"Jacques had echt een probleem met zijn radio. Wij konden hem nog wel horen, maar hij ons niet. Vervolgens vergat zijn ingenieur het pitbord op het juiste ogenblik te tonen," bekende Richards in The Sunday Mirror die hoopt dat de hele complottheorie nu eindelijk ontkracht is.

Eerder had ook technisch directeur Geoff Willis al verklaard dat Villeneuve geen schuld trof.

Net binnen

Vorig artikel Berger naar Volkswagen?
Volgend artikel Stewart gelooft in titelkans Coulthard

Beste reacties