Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

MotoGP
GP van Tsjechië
Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

MotoGP
GP van Tsjechië
Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Formule 1
Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Formule 1
GP van Oostenrijk
Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

MotoGP
GP van Tsjechië
Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

Het lijkt te gaan lukken voor Allan McNish. De Schot rijdt, als het goed is, volgend jaar naast Mika Salo voor het debuterende Toyota. F1Racing.net's Ivan Ristic sprak met McNish, over het testprogramma en over zijn eventuele debuut in de Formule 1.

McNish is dit jaar al veel aan het testen voor Toyota, samen met Mika Salo. Het doel voor Allan is zo duidelijk als wat. "Dit seizoen is bedoeld om de auto te leren kennen en om de Formule 1 te leren kennen. We moeten het team opbouwen, alles is nieuw," vertelde hij. "De doelen voor volgend jaar zijn wat anders, omdat we dan met de Grand Prix meedoen."

[photo2]Zowel McNish als Toyota moeten het nog bevestigen, maar de kans lijkt groot dat McNish volgend seizoen aan de start staat van de Grand Prix van Melbourne. "Het testen is leuk, maar het gaat uiteindelijk om het racen," vervolgde McNish. "De enige reden dat ik werk aan dit testprogramma, is omdat ik wil racen en ik wilde weten of ik een echte kans kreeg om dat te doen. Toyota is eerlijk en we zijn allebei tevreden met elkaar op het moment, dus ik heb er vertrouwen in."

McNish heeft niet echt een idee waar het team volgend jaar staat. "Dat is momenteel moeilijk te zeggen, we weten niet het potentieel van de nieuwe auto," zei hij. "De nieuwe auto zal ontworpen worden door de ervaren ontwerper Gustav Brunner. De auto zal voor de winter klaar zijn. Om als nieuw team snel te zijn is al moeilijk genoeg, laat staan om succesvol te zijn. Ik denk niet dat iemand in dit team dat onderschat."

[photo3]McNish is erg tevreden over de progressie tot nu toe. "We liggen op sommige punten voor op schema, maar met andere dingen zullen we even wat harder moeten werken. Ik was vooral onder de indruk van de motor, daar hebben we tot nu toe nog helemaal geen problemen mee gehad. Er is niets waar we ons echt grote zorgen over maken."

Allan denkt dat Toyota anders is, dan de andere teams die onlangs in de Formule 1 kwamen. "Je kan als nieuw team erg veel getalenteerde mensen hebben, maar om die allemaal op één lijn te krijgen is moeilijker."

[photo4]De Le Mans winnaar blijft met beide benen op de grond staan. "Volgend zullen we een goede, solide auto hebben, die we goed kennen. We gaan de Formule 1 in met realistische doelen, we verwachten niet in Melbourne op de eerste rij te staan."

Net binnen

Vorig artikel Fisichella naar Arrows?
Volgend artikel Irvine is er klaar voor

Beste reacties