Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Hoe de beste relaties met de FIA ‘sinds Whiting’ de coureurs hielpen de strijd om de strafpunten te winnen

Formule 1
Hoe de beste relaties met de FIA ‘sinds Whiting’ de coureurs hielpen de strijd om de strafpunten te winnen

Wat Alonso verbazingwekkend vindt aan "onbeperkte upgrades" van rivaliserende F1-teams

Formule 1
GP van Oostenrijk
Wat Alonso verbazingwekkend vindt aan "onbeperkte upgrades" van rivaliserende F1-teams

Hoe bezorgd zijn F1-concurrenten eigenlijk over de vooruitgang en motorupgrade van Ferrari?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Hoe bezorgd zijn F1-concurrenten eigenlijk over de vooruitgang en motorupgrade van Ferrari?

MotoGP-rijders bezorgd dat holeshot-verbod startincidenten niet zal voorkomen

MotoGP
Bandentest Brno
MotoGP-rijders bezorgd dat holeshot-verbod startincidenten niet zal voorkomen

FIA dwingt Mercedes om diffuser aan te passen na klachten van F1-rivalen

Formule 1
GP van Oostenrijk
FIA dwingt Mercedes om diffuser aan te passen na klachten van F1-rivalen

F1-update: Mercedes moet diffuser aanpassen, hoe cruciaal is Red Bulls update voor Verstappen?

Formule 1
GP van Oostenrijk
F1-update: Mercedes moet diffuser aanpassen, hoe cruciaal is Red Bulls update voor Verstappen?

Hoe cruciaal is Red Bulls Oostenrijk-upgrade voor de toekomst van Max Verstappen?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Hoe cruciaal is Red Bulls Oostenrijk-upgrade voor de toekomst van Max Verstappen?

Bagnaia begon na GP van Japan 2025 na te denken over vertrek bij Ducati

MotoGP
TT Assen
Bagnaia begon na GP van Japan 2025 na te denken over vertrek bij Ducati

Motorenbouwer Asiatech zou komend weekend in Monza een verrassing hebben voor het F1 wereldje. Het bedrijf zou in Italië haar eerst zelf ontworpen F1 wagen onthullen.

We kregen het tot nu toe nog niet bevestigd, maar als we de laatste geruchten in de pitlane mogen geloven zal Asiatech dit weekend in Monza haar eigen F1 wagen voorstellen. Het gaat hierbij nog niet om een rijdensklaar exemplaar, maar wel om het ontwerp van haar eerste zelf ontworpen F1 wagen.

Wanneer de Asiatech wagen daadwerkelijk op de racebaan zal verschijnen is voorlopig niet duidelijk. Het bedrijf gaf enkele maanden geleden al toe een eigen team te willen beginnen. Dat kan het echter niet klaarspelen zonder de steun van enkele extra investeerders. Om hen over de streep te trekken zou Asiatech in Monza uitpakken met een schaalmodel van haar eerste F1 wagen. De wagen werd overigens ontworpen door ex-Williams en Ferrari ontwerper Enrique Scalabroni.

"We willen even tonen waar we de laatste maanden mee bezig geweest," verklaarde financieel directeur John Gano al even aan het Britse magazine Autosport."Technisch gezien zijn we klaar om een eigen wagen met zelfgemaakte motor te laten rijden. Momenteel zijn we alleen nog op zoek naar sponsors."

[photo2] Voorlopig ziet het er dus meer en meer naar uit dat we Asiatech volgend jaar niet zullen zien in de F1. Niet als constructeur, maar ook niet als motorenleverancier. Minardi zou niet geneigd zijn hun motor nog langer te gebruiken. Het Italiaanse team hoopt op Cosworth of Ferrari motoren.

Dat zou dus betekenen dat Asiatech volgend jaar werkloos is aangezien geen enkel ander team tot nu toe al interesse toonde in hun motoren. Bij Asiatech denken ze dan ook al luidop aan een sabbatjaar in de hoop in 2004 dan met een eigen team aan de start te staan.

Net binnen

Vorig artikel Mansell: "F1 is niet langer een uitdaging"
Volgend artikel Arrows krijgt uitstel

Beste reacties