Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Controverse rond F1-race Monaco naar 'court of appeal': wat betekent dit voor podium van Gasly?

Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton bedankt zijn fans: "Ze hebben me vorig jaar gered”

Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

MotoGP
GP van Tsjechië
Waarom MotoGP de klap van Bezzecchi niet mag vergeten

Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Wat zat er achter de speciale ‘teambijeenkomst’ van Honda en Aston Martin in Barcelona?

Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

MotoGP
GP van Tsjechië
Aprilia: Eerdere incidenten aanleiding voor beroep tegen schorsing Marco Bezzecchi

Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Formule 1
Hamilton roept FIA en F1 op om probleem van "1 miljoen per jaar" in kartsport op te lossen

Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Formule 1
GP van Oostenrijk
Hadjar vertelt hoe de relatie met teamgenoot Max Verstappen is

Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

MotoGP
GP van Tsjechië
Acosta eist antwoorden van KTM na motorproblemen in Tsjechische GP

Minardi rijder Fernando Alonso heeft vandaag voor zijn thuispubliek laten zien hoeveel talent hij wel heeft. De Spaanse rookie reed met zijn inferieure Minardi naar een 18e plaats op de startgrid en versloeg daarmee twee Benettons en een Jaguar. De jonge Alonso werd voor zijn spetterende optreden bedankt met een staande ovatie van de Spaanse racefans.

"De kwalificatie verliep vandaag buitengewoon goed. Ik had vooraf echt niet gedacht dat ik een Jaguar en twee Benettons achter me zou houden," sprak een zichtbaar tevreden Alonso. "Tja wat kan ik verder nog zeggen. Het team heeft fantastisch werk geleverd. Zeker de mensen die mijn motor zo vlug nog vervangen hebben tijdens de eerst sessie van deze ochtend. Ze hebben me een wagen bezorgd die echt heel goed werkte. Ik heb echt het beste uit het chassis gehaald en met resultaat. Ik voel me dan ook heel goed nu en kan haast niet wachten tot morgen."

Teamgenoot Tarso Marques was na de kwalificatie zoals gewoonlijk weer helemaal achteraan terug te vinden. De Braziliaan toonde zich echter oprecht tevreden met het mooie resultaat van zijn jongere teamgenoot.

"Voor mezelf kan ik niet anders dan terugblikken op een heel teleurstellende dag, maar ik ben heel tevreden voor het team omdat Fernando het zo goed heeft gedaan. Ik had een probleem met de balans van mijn wagen en had in sommige bochten echt te veel last van onderstuur om een goede tijd te kunnen neerzetten. We hebben heel wat aanpassingen gedaan aan de wagen maar het effect daarvan hebben we niet kunnen zien omdat ik in de laatste ronde gehinderd werd door een andere wagen die al aan het vertragen was."

Teambaas Paul Stoddart zat niet echt verveeld met het resultaat van Marques. Daarvoor was hij te veel in feeststemming.

"Dit was nog eens een kwalificatie zoals ik ze meer wil," zei een uitbundige teambaas. "Fantastisch toch dat we hier op zo'n zonnige namiddag met Alonso voor eigen publiek zoiets kunnen meemaken?! Fernando heeft vandaag nog maar eens aangetoond hoeveel talent hij wel heeft. Zijn laatste rondje was goed voor zijn beste kwalificatie ooit in zijn korte F1 loopbaan. Het is nog mooier omdat hij twee Benettons en een Jaguar te snel af was. Voor Tarso is het resultaat niet zo goed maar we zijn toch tevreden. Uiteindelijk moest hij maar 4 seconden toegeven op de polepositie en dat is niet slecht voor iemand die nog nooit met deze wagen op dit circuit heeft getest."

Net binnen

Vorig artikel Wederom top 10 kwalificatie Sauber
Volgend artikel Rubens Barrichello snelste in warm-up

Beste reacties