Overslaan naar hoofdinhoud

Luca Filippi reed zaterdag voor het eerst in Monaco en in de smalle straten wist hij zich naar een vierde plaats te rijden. Hoewel hij erg tevreden was met dit resultaat, had hij toch wel graag op het podium willen staan.

"Het is niet makkelijk om hier als zevende te starten, dus ik ben wel blij dat ik vierde ben geworden. Na de start lag ik vijfde en door onze strategie wist ik Petrov en Di Grassi te passeren. Hierna zat ik achter Timo Glock en daar bleef ik ook tot aan de finish. Het was te moeilijk om hem in te halen. Ik probeerde het wel en raakte hem ook, waardoor mijn auto nog een beetje beschadigde. Een paar rondjes voelde de auto auto vreemd aan en moest ik er even aan wennen, maar toen ik eraan gewend was, ging het weer goed", vertelde Filippi over zijn race.

Echt geheel tevreden was de Italiaan niet over zijn auto, maar ondanks alles is hij wel blij: "In Monaco heb je nou eenmaal weinig ruimte om een ander in te halen. Ik was ook wat langzamer op het rechte stuk in de tunnel. Ik weet niet hoe dat kwam, daar moeten we nog naar kijken, maar het was bijna onmogelijk om mensen in te halen. Het was ook nog eens mijn eerste keer in Monaco. Voorafgaand leek een vierde plek me wel goed, maar nu denk ik dat ik het nog wel beter had kunnen doen. Toch ben ik natuurlijk wel blij."

Net binnen

Vorig artikel Pantano scoort eerste podium van het jaar
Volgend artikel Senna niet blij met resultaat in Monaco

Beste reacties