Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Cadillac onthult "omvangrijk upgrade-pakket" voor F1 GP van Oostenrijk

Formule 1
GP van Oostenrijk
Cadillac onthult "omvangrijk upgrade-pakket" voor F1 GP van Oostenrijk

HRC-baas verontschuldigt zich voor probleem dat Armstrong eerste IndyCar-zege kostte

IndyCar
Road America
HRC-baas verontschuldigt zich voor probleem dat Armstrong eerste IndyCar-zege kostte

F1 keert terug naar boostmodus in regen, FIA bekrachtigt regelwijzigingen voor 2027

Formule 1
GP van Oostenrijk
F1 keert terug naar boostmodus in regen, FIA bekrachtigt regelwijzigingen voor 2027

F1-achtige kalender, F1-achtige prestaties? Hoe de Formule E "volwassen wordt" in de schaduw van zijn grote broer

Formule E
F1-achtige kalender, F1-achtige prestaties? Hoe de Formule E "volwassen wordt" in de schaduw van zijn grote broer

Hoe Lundgaard op Road America vanuit het niets uitgroeide tot de held

IndyCar
Road America
Hoe Lundgaard op Road America vanuit het niets uitgroeide tot de held

Villeneuve roept Ferrari op om Hamilton voor te trekken – maar gaat dat ook gebeuren?

Formule 1
GP van Oostenrijk
Villeneuve roept Ferrari op om Hamilton voor te trekken – maar gaat dat ook gebeuren?

Zandvoort en COTA debuteren in Formule E: Recordbrekende kalender voor 2026-2027

Formule E
Zandvoort en COTA debuteren in Formule E: Recordbrekende kalender voor 2026-2027

Morbidelli: "Misschien ben ik vergeten hoe ik op een MotoGP-motor moet rijden"

MotoGP
GP van Tsjechië
Morbidelli: "Misschien ben ik vergeten hoe ik op een MotoGP-motor moet rijden"

Het Renault team kende in Duitsland haar slechtste race van het jaar. Beide rijders waren niet competitief en vielen uit.

"Ik ben ongelooflijk teleurgesteld. Ik kende een goede start en kon de leiders een aantal ronden volgen," begint Trulli zijn raceverslag. "Later verloor ik steeds meer tijd door de banden en ik moest vroeger dan verwacht stoppen. Die drive through straf die ik kreeg begrijp ik niet echt. Het team had me gewaarschuwd dat Ralf me wou inhalen en ik liet echt genoeg ruimte. Dat ik uit de race crashte was dan weer wel mijn fout. Ik zat iets te dicht achter Giancarlo (Fisichella) en ging in de fout bij het remmen. Er zat niks anders op wou ik een aanrijding vermijden."

Teamgenoot Jenson Button kwam nooit in het stuk voor. De Brit kampte van bij de start met problemen.

[photo2] "Wat kan ik zeggen? Van bij de start had ik overstuur. Mogelijk werd dat veroorzaakt door een probleem met het differentiaal. Daarna verloor ik ook nog motorkracht en ik moest de tractie controle uitschakelen om dat probleem op te lossen, maar daardoor werd de wagen nog moeilijker te besturen. Uiteindelijk hield de motor er mee op toen ik op de rechte lijn zat aan de achterkant van het circuit. Dit is een weekend om zo snel mogelijk te vergeten," besloot Button.'

Ook hoofdingenieur Pat Symonds kon niet anders dan dat toegeven.

"Dit nieuwe circuit heeft ons enkele onaangename verrassingen bezorgd tijdens de race. Jarno had problemen met zijn eerste bandensetje en daardoor moest hij vroeger dan voorzien binnenkomen en dat terwijl de banden van Jenson het steeds beter deden. Jammer genoeg kreeg Jenson problemen met de motor. Ook Jarno ging sneller op zijn tweede bandenset, maar ging toen van de baan."

Net binnen

Vorig artikel 50% succes voor Toyota
Volgend artikel Twee punten voor McLaren

Beste reacties