Ricciardo ziet langer verblijf bij RB F1 zitten, maar: "Einddoel is groter team"
Daniel Ricciardo ziet het wel zitten om komend seizoen bij RB F1 te blijven. Tegelijkertijd heeft de Australiër wel het doel om weer voor een topteam te racen.
Het contract van Daniel Ricciardo bij het RB F1 Team loopt aan het einde van het seizoen af. De Australiër werd aan het begin van het jaar genoemd als mogelijke coureur voor Red Bull Racing in 2025, maar na de tegenvallende prestaties in de eerste vier races is dat voorlopig uit zicht. Voor Ricciardo is de deur om langer bij RB te blijven daarom niet gesloten. "Zoals ik er nu in zit kan dat zeker", vertelt de ervaren coureur in gesprek met Speedcafé. "Het racen hier bevalt me goed."
Tegelijkertijd hoopt Ricciardo dat de kans om bij een topteam te rijden zich weer aandient. "Het is duidelijk dat ik hier niet voor altijd wil blijven. Ik wil graag een plek bij een team hogerop verdienen", vertelt de meervoudig racewinnaar. "Het heeft dus twee kanten. Ja [ik wil wel blijven], maar is het leuker om voor podiums en overwinningen mee te doen? Zeker."
Volgens Ricciardo is het doel voor de rest van zijn F1-loopbaan duidelijk. "Als ik heel eerlijk ben is dat ook de reden waarom - ik spreek even in de derde persoon - Daniel Ricciardo weer terugkwam. Ik geloof dat ik weer op het podium kan staan en races kan winnen", vertelt de rijder. "Ik geloof daar in. Zolang ik het geloof houd, wil ik hier blijven. Ik zou heel graag voordat ik besluit mijn helm aan de wilgen te hangen nog een paar keer op het podium staan."
Ricciardo voelt geen druk
Zoals gezegd vallen de resultaten van Ricciardo dit seizoen flink tegen. Teamgenoot Yuki Tsunoda is continu sneller en Ricciardo heeft nog geen punt achter zijn naam staan. De geruchten over een mogelijk ontslag steken hier en daar al de kop op, maar de 34-jarige coureur voelt geen druk. "Ik wil de mensen om me heen en die me steunen trots maken. Ik hoef niets meer te bewijzen. Ik wil alleen zeggen dat het niet eerlijk is om iemand op basis van twee races af te rekenen."
Onder anderen Red Bull-adviseur Helmut Marko suggereerde dat de matige seizoensstart van Ricciardo voor de coureur op mentaal gebied impact heeft, maar dat gelooft Ricciardo niet. "Het is niet zo dat ik me slecht voel of dat ik minder vertrouwen heb", vertelt hij. "Ik wil laten zien dat ik wat ik in Mexico vorig jaar liet zien, constant kan."
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties