Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Marco Bezzecchi voelt zich “s**t” na incident met marshal in Brno, zegt Aprilia

MotoGP
GP van Tsjechië
Marco Bezzecchi voelt zich “s**t” na incident met marshal in Brno, zegt Aprilia

Marquez weer in titelstrijd nadat “superbelangrijke” zege achterstand in MotoGP-punten verkleint

MotoGP
GP van Tsjechië
Marquez weer in titelstrijd nadat “superbelangrijke” zege achterstand in MotoGP-punten verkleint

Mercedes wijst speculatie over voorkeursbehandeling tussen Russell en Antonelli van de hand

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Mercedes wijst speculatie over voorkeursbehandeling tussen Russell en Antonelli van de hand

DTM-race Lausitzring 2: Ferrari-coureur Cairoli pakt de overwinning en de leiding in het kampioenschap

DTM
Lausitzring
DTM-race Lausitzring 2: Ferrari-coureur Cairoli pakt de overwinning en de leiding in het kampioenschap

MotoGP Czech GP: Marquez verslaat Bagnaia in duel en behaalt twee opeenvolgende zeges

MotoGP
GP van Tsjechië
MotoGP Czech GP: Marquez verslaat Bagnaia in duel en behaalt twee opeenvolgende zeges

Live: MotoGP Tsjechische Grand Prix terwijl het gebeurt

MotoGP
GP van Tsjechië
Live: MotoGP Tsjechische Grand Prix terwijl het gebeurt

Het mislopen van een Ferrari F1-zitje voelde als "bloeden" voor Kubica

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Het mislopen van een Ferrari F1-zitje voelde als "bloeden" voor Kubica

Hoe Monaco en Barcelona de harde realiteit van Aston Martin blootlegden

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hoe Monaco en Barcelona de harde realiteit van Aston Martin blootlegden

Leclerc vindt gladde uitloopstrook Hockenheim “onacceptabel”

Charles Leclerc zegt dat het “onacceptabel” is om - naar zijn mening - glad asfalt te hebben in de bocht waar hij in de Duitse F1 Grand Prix crashte. De Monegask geeft ook toe dat hij "volledig in de fout ging" bij de crash, nadat hij bij het naderen van bocht 15 was weggegleden en over de drijfnatte uitloopstrook in de muur was gegleden.

Charles Leclerc, Ferrari SF90

De Ferrari-coureur was klaar om de leiding van de race over te nemen na de pitstop van Lewis Hamilton - de Mercedes-rijder beschadigde kort daarna zijn voorvleugel - maar in plaats daarvan werd Leclerc gedwongen de race te staken. Hij deed vervolgens zijn beklag over de situatie direct naast de baan, na vergelijkbare uitstapjes in dezelfde bocht van Hamilton en Renaults Nico Hulkenberg.

Lees ook:

“Ik ben vandaag teleurgesteld in mezelf”, zegt Leclerc tegen de Scandinavische omroep Viaplay. "Het is geen grote fout. Het is een kleine fout, ik heb veel grotere fouten gemaakt tijdens het seizoen. Het vergoeilijkt mijn fout niet, maar wat betreft het asfalt in de laatste twee bochten - het is gewoon onacceptabel dat we dat op een Formule 1-circuit hebben als het nat is.”

Leclerc: “We kunnen niet zo’n geringe grip hebben. We hebben andere coureurs [eraf] zien gaan, misschien was ik wel de enige op slicks, maar ik zat op 60 km/u en had absoluut geen grip. Er is daar maar iets. Maar over het algemeen vergeeft dat mijn fout niet. Ik zat vandaag volledig fout en het is enorm jammer. Het spijt me heel erg voor de fans en het team."

Met medewerking van Tom Errington

Net binnen

Vorig artikel Kvyat: “Een horrorfilm en zwarte komedie tegelijk”
Volgend artikel Stroll na Duitse GP: "Foutje kostte me een podium"

Beste reacties