Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Alonso wil GP van Monaco ondanks punt zo snel mogelijk vergeten

Formule 1
GP van Monaco
Alonso wil GP van Monaco ondanks punt zo snel mogelijk vergeten

Russell geeft F1-titelstrijd niet op: "Kan nog kampioen worden"

Formule 1
GP van Monaco
Russell geeft F1-titelstrijd niet op: "Kan nog kampioen worden"

MotoGP bereikt akkoord over nieuwe Concorde Agreement

MotoGP
MotoGP bereikt akkoord over nieuwe Concorde Agreement

Wolff verklaart Mercedes-blunder achter Russells strafchaos

Formule 1
GP van Monaco
Wolff verklaart Mercedes-blunder achter Russells strafchaos

Aprilia: "We zagen er dom uit door startcrash in MotoGP Hongarije"

MotoGP
GP van Hongarije
Aprilia: "We zagen er dom uit door startcrash in MotoGP Hongarije"

Brembo verrast door kritiek Leclerc: "Te vroeg voor conclusies"

Formule 1
GP van Monaco
Brembo verrast door kritiek Leclerc: "Te vroeg voor conclusies"

Norris blijft ondanks nieuwe uitvalbeurt geloven in F1-titel 2026

Formule 1
GP van Monaco
Norris blijft ondanks nieuwe uitvalbeurt geloven in F1-titel 2026

Winnaars en verliezers van de chaotische Grand Prix van Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Winnaars en verliezers van de chaotische Grand Prix van Monaco

Gasly doet boekje open over Red Bull-afscheid: "Ik kreeg geen steun"

Pierre Gasly stelt dat zijn degradatie van Red Bull naar Toro Rosso in 2019 "haast als een opluchting" voelde, al vond hij het bovenal "triest".

Pierre Gasly, Red Bull Racing

Foto: Jerry Andre / Motorsport Images

In 2017 maakte Pierre Gasly laat in het Formule 1-seizoen zijn debuut bij Toro Rosso. De Fransman bleef nog een jaar bij Toro Rosso, waarna hij promotie kreeg naar het topteam Red Bull Racing. De verwachtingen waren hoog, maar Gasly kon daar als teamgenoot van Max Verstappen niet aan voldoen. De resultaten waren niet naar wens en halverwege het seizoen 2019 moest Gasly al plaatsmaken voor Alexander Albon. Zo zat zijn tijd als Red Bull-coureur er na twaalf races al op, maar hij keerde wel terug naar het zusterteam, waar hij nog tot en met 2022 zou blijven rijden.

Enkele jaren later blikt de 29-jarige Gasly terug op het moment dat hij werd teruggezet naar Toro Rosso. "Ik ga niet liegen, het was triest", zegt Gasly in een interview met de officiële website van de Formule 1. "2019, mijn tweede jaar in de Formule 1; er was geen steun binnen een heel groot team dat vooral Max [Verstappen] ondersteunt – en om goede redenen, want hij levert de resultaten", erkent Gasly, die het gevoel had dat hij niet de juiste steun kreeg bij het topteam. "Ik begon met een nieuwe engineer die uit de Formule E kwam en geen ervaring had in F1. Het was dus een vreemde dynamiek. Ik kreeg niet echt de middelen om te presteren. Ik probeerde op mijn eigen manier te vechten, omdat ik dat wilde, en uiteindelijk ben ik er om te presteren. Zij waren niet blij, maar ik ook niet, want ik zag dat ik mijn potentiëel niet kon laten zien."

"Het voelde haast als een opluchting", oordeelt Gasly over zijn degradatie naar Toro Rosso, een omgeving waar hij minder in de spotlights stond en dus met minder druk te maken kreeg. Toch was ook dat uiteraard niet helemaal het scenario waar Gasly zelf op gehoopt had. "Het is geen fijne energie", legt Gasly uit over die stap terug naar het zusterteam. "Ik ben daar om mijn ding te doen en mijn best te doen, maar er is veel negativiteit. Ik ga daar doorheen. Ik wil gewoon rijden."

Lees meer:

Net binnen

Vorig artikel Alonso kijkt uit naar 2026: "AMR25 was de grote broer van AMR24"
Volgend artikel Bortoleto verwacht niet meer druk te ervaren als Audi F1-coureur

Beste reacties