Hamilton en Leclerc reageren op opmerkingen Ferrari-voorzitter
Charles Leclerc en Lewis Hamilton hebben op sociale media berichten van steun voor het team gedeeld na opmerkingen van Ferrari-voorzitter John Elkann.
Waar het Hypercar-team van Ferrari in het World Endurance Championship met de constructeurs- en coureurstitel voor vreugde zorgde in Maranello, gold dat niet voor het Formule 1-team. Lewis Hamilton en Charles Leclerc vielen allebei vroegtijdig uit na incidenten op Interlagos, waardoor het team slechts zes punten uit de sprintrace meenam. Daardoor zakte Ferrari naar de vierde plaats in het constructeurskampioenschap, reden genoeg voor Ferrari-voorzitter John Elkann om openlijk kritiek te uiten op de gang van zaken bij het team - waarbij de kritiek vooral gericht was aan de coureurs.
"De race in Brazilië was een grote teleurstelling", zei Elkann. "Als we naar het Formule 1-kampioenschap kijken, kunnen we zeggen dat onze monteurs in feite het kampioenschap aan het winnen zijn met hun prestaties en alles wat ze hebben gedaan bij de pitstops. Onze ingenieurs hebben ongetwijfeld de auto verbeterd. Maar wat de rest betreft, is het nog steeds niet op niveau. We hebben coureurs die zich meer moeten concentreren op het rijden en minder moeten praten."
Niet veel later volgden de gebruikelijke berichten op sociale media van beide coureurs om terug te blikken op het afgelopen raceweekend. Wel was in beide berichten duidelijk te merken dat zij oproepen tot eenheid - wat in reactie lijkt te zijn op de opmerkingen van Elkann. "Een erg moeilijk weekend in São Paulo. Teleurstellend om bijna zonder punten naar huis te gaan in een cruciale fase van het seizoen, waarin we vechten om de tweede plaats bij de constructeurs", schrijft Leclerc. "Vanaf nu wordt het een zware opgave en het is duidelijk dat alleen eensgezindheid ons kan helpen om het tij in de laatste drie races te keren. We zullen alles geven, zoals altijd", benadrukt de Monegask.
Ook Hamilton plaatste een bericht op Instagram. "Brazilië: bedankt voor alle liefde, altijd. Uiteindelijk was het niet de race die we wilden", deelt de zevenvoudig kampioen. "Het is pijnlijk, zeker na de vooruitgang die we hadden geboekt, maar we gaan door. Ik heb vertrouwen in mijn team. Ik heb vertrouwen in mezelf. Ik geef niet op. Niet nu, niet toen, nooit."
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties