Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Hülkenberg verklaart bizarre oorzaak uitvalbeurt: "Nog nooit meegemaakt"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hülkenberg verklaart bizarre oorzaak uitvalbeurt: "Nog nooit meegemaakt"

Colapinto teruggezet naar P10 na straf voor gele vlag in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Colapinto teruggezet naar P10 na straf voor gele vlag in Barcelona

Elkann prijst Hamilton en Ferrari na emotionele zege in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Elkann prijst Hamilton en Ferrari na emotionele zege in Barcelona

Vasseur: "Hamilton had ook zonder VSC de race gewonnen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Vasseur: "Hamilton had ook zonder VSC de race gewonnen"

Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

De Vries keek slotfase Le Mans niet: "Ik bleef maar kleding opvouwen"

WEC
24 uur van Le Mans
De Vries keek slotfase Le Mans niet: "Ik bleef maar kleding opvouwen"

Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Barcelona

Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Bastianini: "Voel me nu een echte MotoGP-coureur"

Avintia-rookie Enea Bastianini voelt zich sinds kort pas een echte MotoGP-coureur. De jonge Italiaan heeft enkele sterke races achter de rug op de twee jaar oude Ducati.

Enea Bastianini, Esponsorama Racing

De Moto2-kampioen van vorig jaar liet bij vlagen mooie dingen zien in zijn debuutseizoen op het hoogste niveau, maar heeft sinds de Aragon Grand Prix van vorige maand significante stappen gemaakt. Op dat Spaanse circuit scoorde hij zijn eerste top-zes, gevolgd door een briljante derde plek in Misano. In de Verenigde Staten deed Enea Bastianini het ook weer erg goed met een zesde plek op het Circuit of the Americas.

Gevraagd of Bastianini het rijden met de MotoGP-machine ontrafeld had en zich nu een volwaardig MotoGP-coureur voelde, zei hij: “Ja, dat denk ik wel. Ik ben dit hele seizoen nog een rookie, maar ik heb nu meer ervaring en weet hoe ik gedurende het weekend moet werken. Ik heb ook geleerd hoe de banden werken en heb mijn samenwerking met het team een beetje aangepast. Ik krijg elke race meer vertrouwen en ga steeds sneller.”

Bastianini zegt dat hij sinds de Britse Grand Prix op Silverstone veel aan vertrouwen gewonnen heeft, al zijn de kwalificaties nog een aandachtspunt. Op het Circuit of the Americas begon hij als zestiende aan de race en wist hij pas in de laatste ronde de zesde plek te bemachtigen als gevolg van een aanrijding tussen Jack Miller en Joan Mir. “Op Silverstone hebben we een aanpassing gedaan die me geholpen heeft met het vertrouwen op de motor”, vervolgde hij. “Ik kan nu vloeiender rijden, iets meer ontspannen en makkelijker op snelheid komen. Dat is een mooie ontwikkeling. Op zaterdag was het niet best, maar in de races zijn we steeds heel competitief en dat is belangrijk. Vanaf de zestiende plek is het niet eenvoudig om ver naar voren te komen, maar ik had nog wel wat kunnen laten zien als ik verder naar voren gestart was.”

Bastianini rijdt volgend seizoen voor Gresini op een Ducati GP21. Hij staat dan rechtstreeks onder contract bij de Italiaanse fabrikant. Zijn huidige team Avintia Racing houdt na dit seizoen op te bestaan.

Zie ook:

Net binnen

Vorig artikel Rossi: "Enorm jammer" dat Rea geen kans in MotoGP krijgt
Volgend artikel Stappen die de motorracerij moet ondernemen om dodelijke ongevallen te voorkomen

Beste reacties