Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Rearview Mirror: Hoe los je een moordmysterie op?

Uitgelicht
Formule 1
Uitgelicht
Rearview Mirror: Hoe los je een moordmysterie op?

Max Verstappen, Mercedes en Oscar Piastri: De cruciale factoren op de F1-rijdersmarkt

Uitgelicht
Formule 1
Uitgelicht
GP van Monaco
Max Verstappen, Mercedes en Oscar Piastri: De cruciale factoren op de F1-rijdersmarkt

Moet de FIA teamblokkades zoals die van Williams in Monaco verbieden?

Formule 1
GP van Monaco
Moet de FIA teamblokkades zoals die van Williams in Monaco verbieden?

Stroll wijst Honda aan na crash Monaco: "Motor duwde me de muur in"

Formule 1
GP van Monaco
Stroll wijst Honda aan na crash Monaco: "Motor duwde me de muur in"

Brown: "McLaren wil PU Mercedes behouden, maar houdt opties open"

Formule 1
GP van Monaco
Brown: "McLaren wil PU Mercedes behouden, maar houdt opties open"

Preview 24 uur van Le Mans 2026: Wie kan Ferrari van de troon stoten?

WEC
24 uur van Le Mans
Preview 24 uur van Le Mans 2026: Wie kan Ferrari van de troon stoten?

Waarom de Historic GP Zandvoort een must-see is voor autosportfans

Retro
Historic Grand Prix Zandvoort
Waarom de Historic GP Zandvoort een must-see is voor autosportfans

Alonso wil GP van Monaco ondanks punt zo snel mogelijk vergeten

Formule 1
GP van Monaco
Alonso wil GP van Monaco ondanks punt zo snel mogelijk vergeten

Bottas herstelt van ziekte tijdens GP-weekend Abu Dhabi

Mercedes Formule 1-rijder Valtteri Bottas moet tijdens het laatste GP-weekend van dit seizoen niet alleen afrekenen met een gridstraf, maar ook met ziektekiemen. De Fin hoopt toch om zondag door het veld te kunnen snijden in de race.

Valtteri Bottas, Mercedes AMG F1

Bottas stond sowieso al voor een moeilijk slotakkoord in Abu Dhabi door een gridstraf voor een nieuwe motor. De Fin start zondag vanaf de laatste plaats. Bovendien kwam Bottas ziek in de Golfstaat aan. "Ik voel me al beter dan de voorbije dagen, maar ik ben al sinds maandag vrij ziek", stelde een zichtbaar belabberde Bottas tijdens zijn persconferentie. "Toen ik naar hier afreisde werd het alleen maar erger. In de auto maakt het gelukkig niet veel uit. De adrenaline doet zijn werk en je voelt je normaal."

Lees ook:

Bottas was vrijdag in beide trainingen de snelste van het pak, maar had in de kwalificatie geen antwoord op de extra snelheid van teamgenoot Lewis Hamilton. Niet dat het veel uitmaakt, maar Bottas had natuurlijk graag zijn seizoen met een louter symbolische pole afgesloten. "De ronde was oké, maar ik denk dat Lewis nog altijd wat te snel was. We zijn een andere richting uitgegaan tijdens de kwalificatie met de set-up van de wagen. Ik voelde me vrijdag meer op mijn gemak in de wagen, maar ik dacht natuurlijk enkel aan de race aangezien ik als laatste zal vertrekken."

Met een Mercedes is een inhaalrace van de twintigste naar de zesde plaats zowat het minimum. Volgens Bottas zit er wellicht zelfs meer in. "Alles is altijd mogelijk. Ik ga me morgen zeker geen limieten stellen. We gaan er met een goede strijdlust in en zullen elke kans grijpen. We hebben dit jaar al enkele gekke races gezien, kijk maar naar Brazilië twee weken geleden. Alles is dus mogelijk. Ik kijk ernaar uit om die kansen te grijpen en lol te hebben in de wagen."

Met medewerking van Scott Mitchell

 

Net binnen

Vorig artikel Wolff flirt niet met Verstappen: "Hengelen niet naar andere rijders"
Volgend artikel FIA wil motorische ontwikkeling vanaf 2021 deels 'bevriezen'

Beste reacties