Lammers grijpt leiding in Spaans F4-kampioenschap: "Het ziet er goed uit"
René Lammers heeft de leiding genomen in het Spaanse Formule 4-kampioenschap door afgelopen weekend twee van de drie races op het Circuito de Navarra te winnen. Motorsport.com sprak met hem.
Na in de seizoensopener op Motorland Aragón tot twee keer toe een zege te zijn kwijtgeraakt door een track limits-straf reisde René Lammers als derde in de tussenstand af naar het tweede raceweekend op het Circuito de Navarra.
In de eerste race van het weekend startte Lammers vanaf de tweede positie. Hij had een uitstekende start en kon meteen de leiding overnemen van polesitter Thomas Strauven. In de slotfase pareerde hij een aanval van Jan Przyrowski, die eerder eveneens met Strauven had afgerekend. Echter, een straf voor het overschrijden van de track limits kostte Lammers de overwinning en zorgde ervoor dat hij als tweede werd geklasseerd.
"Nadat Przyrowski de aansluiting had gevonden, moest ik verdedigen. En bij dat verdedigen liep ik helaas een penalty op voor track limits", blikt Lammers terug tegenover Motorsport.com. "Maar verder was het gewoon een toprace, waarin we op de baan als eerste zijn gefinisht na een leuk gevecht aan het einde." Lammers erkent dat het frustrerend was om weer een zege te moeten inleveren na een penalty. "Ik kan daar niet zoveel over zeggen, maar om voor de derde keer een overwinning te verliezen, is natuurlijk niet iets waar je blij van wordt."
De tweede race op de Noord-Spaanse omloop verliep vlekkeloos voor Lammers. Opnieuw startte hij als derde, maar wist hij snel een plek te winnen door Przyrowski in te halen. Een paar ronden later maakte hij ook korte metten met Strauven voor de leiding. "Vervolgens heb ik met een goede pace de race kunnen winnen", zegt Lammers. "En gelukkig volgde er nu geen penalty!"
In de derde en laatste race van het weekend begon Lammers andermaal vanaf P3. Dit keer stonden MP Motorsport-teamgenoten Juan Cota en Ean Eyckmans voor hem op de grid. "Dat was wel een pittige wedstrijd", aldus Lammers. "Het begon goed en ik kon in de eerste ronde gelijk langs Cota komen. En na een paar ronden achter Eyckmans te hebben gezeten, kon ik hem ook voorbij komen. Maar aan het einde kwam Strauven er op nieuwe banden met veel snelheid aan. Hij kwam in de laatste ronde nog dichtbij maar gelukkig slaagde ik erin om hem van de overwinning af te houden." Lammers won met een marge van slechts 0.249 seconde.
Dankzij zijn sterke prestaties in Navarra staat Lammers nu bovenaan in het kampioenschap met 104 punten, gevolgd door Strauven met 97 punten en Przyrowski met 90 punten. "Ik denk dat het zeker nog een zwaar seizoen gaat worden, maar voor het kampioenschap ziet het er goed uit. Ik denk dat als we een goede pace houden, samen hard door blijven werken en het maximale uit elke situatie halen, we zeker voor de titel kunnen meedoen", concludeert Lammers.
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties