Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Hülkenberg verklaart bizarre oorzaak uitvalbeurt: "Nog nooit meegemaakt"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hülkenberg verklaart bizarre oorzaak uitvalbeurt: "Nog nooit meegemaakt"

Colapinto teruggezet naar P10 na straf voor gele vlag in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Colapinto teruggezet naar P10 na straf voor gele vlag in Barcelona

Elkann prijst Hamilton en Ferrari na emotionele zege in Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Elkann prijst Hamilton en Ferrari na emotionele zege in Barcelona

Vasseur: "Hamilton had ook zonder VSC de race gewonnen"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Vasseur: "Hamilton had ook zonder VSC de race gewonnen"

Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Foto's: De zondag van de F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië in beeld

De Vries keek slotfase Le Mans niet: "Ik bleef maar kleding opvouwen"

WEC
24 uur van Le Mans
De Vries keek slotfase Le Mans niet: "Ik bleef maar kleding opvouwen"

Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Barcelona

Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Marc Marquez doet belangrijke ontdekking: “Ik heb geen pijn”

Marc Marquez pakte dit weekend pole-position en reed voor het eerst sinds zijn rentree een volledige wedstrijd. De Spanjaard werd vierde en was daarmee tevreden, maar vond het nog belangrijker dan hij gedurende de race pijnvrij was.

Marc Marquez, Repsol Honda Team

Tijdens de eerste MotoGP-race in drie jaar op het circuit van Motegi was Marc Marquez de rapste in een natte kwalificatie, maar hij verklaarde weinig brood te zien in zijn podiumkansen voor de race op zondag. Vroeg in de race viel hij terug tot de vijfde plek, maar hij kon zich vrijwel de hele race handhaven in de voorhoede. In de laatste ronden pakte Marquez KTM-rijder Miguel Oliveira en kwam als vierde aan de finish.

“Ik ben heel blij met een solide race”, zegt Marquez. “Ik was constant en het belangrijkste is dat ik geen pijn voelde tijdens de race. Mijn arm raakte vermoeid, ik raakte vermoeid, maar ik had geen pijn. Dat is het belangrijkste voor mij en het was ook de reden dat ik in de laatste ronden nog met Oliveira kon vechten. Het was heel lang geleden en het gevoel om iemand in de laatste ronden aan te vallen was ook weer even nieuw voor me. In het verleden voelde ik vaak pijn aan het eind van de race en dan had ik niet meer de concentratie om me vol op een aanval te storten. Nu was er geen pijn, alleen vermoeidheid. Ik hield alles onder controle.”

De zesvoudig MotoGP-wereldkampioen krijgt steeds meer vertrouwen, maar denkt wel dat Motegi de zwakke punten van de Honda maskeerde.

“Natuurlijk, het vertrouwen wordt steeds groter”, zegt Marquez. “Maar we moeten ook de kalmte bewaren, op dit circuit hebben we minder last van de zwakke punten die onze motor heeft. Om die reden was ik meteen snel in de eerste training, we hebben op min of meer dezelfde motor gereden als in Aragon. Maar het verschil was kleiner en dat merk je meteen. Natuurlijk kan ik in de kwalificatierondjes best snel zijn. Het gat is niet groot, maar om constant te rijden en de momenten te controleren die je niet verwacht, dat is iets waar ik nog steeds aan moet werken. Dit is pas de tweede race, we hebben Thailand, Australië, Maleisië en Valencia nog. Het is waar dat we een goed weekend hadden. Het is waar dat de regen me op zaterdag erg hielp, daardoor was ik nog fris voor de race en kon ik pole-position pakken. Dus mijn eerlijke positie is wellicht dat ik zevende, achtste of negende geworden zou zijn, niet vierde.”

Net binnen

Vorig artikel Miller na dominante zege: “Wist niet dat ik dit in me had”
Volgend artikel Brad Binder: Podium in Japan hopelijk een voorbode op 2023

Beste reacties