Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Spanje

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Russell zet vraagtekens bij Mercedes-strategie na GP Spanje

Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verstappen na P4 in Barcelona: "Komen op alle vlakken net tekort"

Antonelli na uitvalbeurt: "Emotioneel voel ik me nu behoorlijk leeg"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Antonelli na uitvalbeurt: "Emotioneel voel ik me nu behoorlijk leeg"

Leclerc teleurgesteld ondanks Ferrari-zege: "Heel moeilijk weekend"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Leclerc teleurgesteld ondanks Ferrari-zege: "Heel moeilijk weekend"

Hamilton na eerste Ferrari-zege: "We hebben de hoop nooit verloren"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton na eerste Ferrari-zege: "We hebben de hoop nooit verloren"

Beoordeel de coureurs na F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Beoordeel de coureurs na F1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

F1 stand 2026: Hamilton verkleint achterstand op Antonelli, Verstappen zevende

Formule 1
F1 stand 2026: Hamilton verkleint achterstand op Antonelli, Verstappen zevende

Uitslag: Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Uitslag: Formule 1 Grand Prix van Barcelona-Catalonië

KTM ontkracht geruchten over volledige focus op fabrieksteam in MotoGP

Geruchten dat KTM overweegt om haar betrokkenheid in de MotoGP te beperken tot alleen het fabrieksteam, zijn door motorsportbaas Pit Beirer naar het rijk der fabelen verwezen.

Pit Beirer, KTM Motorsports Director

Foto: Gold and Goose / Motorsport Images

Na maanden in zwaar weer verkeerd te hebben was er deze week eindelijk weer eens goed nieuws voor KTM. De Oostenrijkse motorfabrikant kreeg een kapitaalinjectie van aandeelhouder Bajaj, waardoor de schuld van 600 miljoen euro bij de herstructureringsbeheerder op tijd afgelost kon worden. Een faillissement werd zodoende afgewend, tot vreugde van motorsportbaas Pit Beirer. "Het was een geweldige week voor ons. Wat oorspronkelijk een moeilijk proces van 90 dagen zou zijn, werd uiteindelijk 180 dagen hard werken voor het gehele bedrijf om veilig te stellen wat we nu hebben veiliggesteld: de toekomst van KTM", zei Beirer tijdens de MotoGP-training in Silverstone.

"Ik ben heel blij dat we het hele probleem binnen onze familie hebben kunnen oplossen", vervolgde de Duitse voormalig motorcrosser. "'Binnen onze familie' betekent met onze geweldige partner Bajaj, die al achttien jaar aan onze zijde staan. Nu is het een sterke toewijding geworden aan het merk KTM en we zijn gewoon zo blij dat alles nu terugkeert naar normaal. Dat houdt in dat we motorfietsen gaan bouwen voor onze geweldige klanten en dat we gaan racen!"

Ondanks de gunstige ontwikkelingen bij KTM verschenen eerder deze week ook artikelen dat de fabrikant uit Mattighofen zich in 2026 zou willen concentreren op het fabrieksteam in de MotoGP. Dat zou betekenen dat Tech3, het satellietteam dat nu van de RC16 gebruikmaakt, op zoek zou moeten naar samenwerking met een andere fabrikant. In gesprek met de world feed werd Beirer ook geconfronteerd met deze geruchten, die hij naar het rijk der fabelen verwees. "Niet voor zover ik weet", antwoordde hij op de vraag of er enige waarheid in deze verhalen zat.

"Ons plan is om alles wat we nu doen te stabiliseren met het oog op de toekomst. Daarnaast hebben we contractueel gezien vier rijders onder contract staan en we hebben nog een contract met onze grote vriend Hervé [Poncharal]", aldus Beirer. "Het nieuwe tijdperk in de MotoGP begint in 2027, maar we zitten nu midden in een contractperiode. We willen ons graag houden aan onze contracten, zodat we ons kunnen focussen op het racen. De familie is compleet, Tech3 hoort er ook bij en dat is ook het plan voor volgend seizoen."

Meer MotoGP-nieuws:

Net binnen

Vorig artikel Honda geïnteresseerd in Martín: "Maar alleen als hij beschikbaar is"
Volgend artikel Viñales: "Yamaha had me eigenlijk aan mijn contract moeten houden"

Beste reacties