Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

F1 Monaco 2026: Hoe laat begint de race vandaag?

Formule 1
GP van Monaco
F1 Monaco 2026: Hoe laat begint de race vandaag?

F1-update: Max Verstappen verrast met tweede startplek in Monaco, waarom viel Ferrari tegen?

Formule 1
GP van Monaco
F1-update: Max Verstappen verrast met tweede startplek in Monaco, waarom viel Ferrari tegen?

Waarom Norris al rekening hield met 'reality check' in Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Waarom Norris al rekening hield met 'reality check' in Monaco

Alonso haalt opnieuw uit: "Praten nu al over 2030, dat zegt alles"

Formule 1
GP van Monaco
Alonso haalt opnieuw uit: "Praten nu al over 2030, dat zegt alles"

Leclerc wijst naar nieuw Ferrari-probleem: "Hebben een oplossing"

Formule 1
GP van Monaco
Leclerc wijst naar nieuw Ferrari-probleem: "Hebben een oplossing"

McLaren grijpt terug op oude vleugel, maar Piastri ziet kernprobleem

Formule 1
GP van Monaco
McLaren grijpt terug op oude vleugel, maar Piastri ziet kernprobleem

Verstappen na sterke F1-kwalificatie: "Ik voelde me eindelijk weer mezelf in de auto"

Formule 1
GP van Monaco
Verstappen na sterke F1-kwalificatie: "Ik voelde me eindelijk weer mezelf in de auto"

Hamilton begrijpt niet waarom Ferrari tempo verloor in Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Hamilton begrijpt niet waarom Ferrari tempo verloor in Monaco
Breaking news

Hayden over eenmalige rentree: "Ik heb het een beetje onderschat"

Voormalig MotoGP-kampioen Nicky Hayden erkent dat hij de uitdaging van zijn eenmalige rentree in de klasse onderschat heeft. Op MotorLand Aragon viel hij in voor de geblesseerde Jack Miller.

Nicky Hayden, Estrella Galicia 0,0 Marc VDS
Nicky Hayden, Estrella Galicia 0,0 Marc VDS
Nicky Hayden, Estrella Galicia 0,0 Marc VDS
Nicky Hayden, Estrella Galicia 0,0 Marc VDS
Nicky Hayden, Estrella Galicia 0,0 Marc VDS
Nicky Hayden, Estrella Galicia 0,0 Marc VDS
Nicky Hayden, Estrella Galicia 0,0 Marc VDS
Nicky Hayden, Estrella Galicia 0,0 Marc VDS

Hayden kwam op de Marc VDS Honda als vijftiende over de streep nadat hij nagenoeg het gehele weekend in de onderste helft van de tijdenlijsten had gebivakkeerd. Het gebrek aan ervaring met de nieuwe Michelin-banden - waarmee de Amerikaan nog niet eerder had gereden - brak hem op. 

“De race was de beste sessie van het weekend”, blikte Hayden terug. “Ik begon met een te grote achterstand aan het weekend vanwege de banden en de motor maar op zaterdagavond vonden we een goede afstelling. In de race konden we niets uitrichten. Ik reed mee, had een goede start en was in staat om een beetje te racen tegen jongens als Petrucci en Hernandez. De motor werkte prima. Ik hoopte vooraan in de groep met Pirro te eindigen maar in mijn duel met Barbera verloor ik wat tijd.”

“Uiteindelijk pakte ik een punt. Uiteraard had ik op meer gehoopt maar ik denk dat ik onderschat heb hoe lastig het is om op snelheid te komen met deze banden, met name de voorbanden. Ik had er geen goed gevoel mee dus we waren langzaam en dat maakte het probleem alleen maar erger. Hoe meer vertrouwen je hebt, hoe harder je gaat en hoe beter de banden werken. Pas op zaterdagmiddag kreeg ik dat goede gevoel dus dat was ietwat frustrerend. Het was geen ramp.”

Op de vraag of meerdere optredens in de MotoGP mogelijk zijn, antwoordde hij: “Dat weet ik niet. Ik keer nu terug naar de World Superbikes en hoop volgend jaar dichter bij te top te eindigen. Honda Europe wilde dat ik deze mogelijkheid zou aangrijpen, dus wie weet? Zeg nooit nooit. Maar vooralsnog is dit de motor van Jack, in zijn team. Het was eenmalig.”

Net binnen

Vorig artikel Column Randy Mamola: Waarom Rossi op zijn manieren moet letten
Volgend artikel Droogte bij Yamaha: "Maar we zijn niet teruggevallen"

Beste reacties