Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

BMW wil na Spa-dubbelslag ook op Le Mans voor verrassing zorgen

WEC
24 uur van Le Mans
BMW wil na Spa-dubbelslag ook op Le Mans voor verrassing zorgen

Bortoleto hard voor zichzelf na fout: "Misschien was ik te enthousiast"

Formule 1
GP van Monaco
Bortoleto hard voor zichzelf na fout: "Misschien was ik te enthousiast"

Hadjar met 'gemengde gevoelens' na F1-kwalificatie Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Hadjar met 'gemengde gevoelens' na F1-kwalificatie Monaco

Waarom zoveel F1-coureurs in Monaco wonen: meer dan alleen belastingvoordeel

Formule 1
GP van Monaco
Waarom zoveel F1-coureurs in Monaco wonen: meer dan alleen belastingvoordeel

Uitslag: Warm-up MotoGP Grand Prix van Hongarije

MotoGP
GP van Hongarije
Uitslag: Warm-up MotoGP Grand Prix van Hongarije

Legt Balaton Park zwakte Aprilia bloot? "Kunnen motor niet optimaal benutten"

MotoGP
GP van Hongarije
Legt Balaton Park zwakte Aprilia bloot? "Kunnen motor niet optimaal benutten"

Toyota demonstreert waterstofprototype tijdens Le Mans-weekend

WEC
24 uur van Le Mans
Toyota demonstreert waterstofprototype tijdens Le Mans-weekend

Van nieuwe rug tot eerste rij: Wat zit er achter Max Verstappens snelheid in Monaco?

Formule 1
GP van Monaco
Van nieuwe rug tot eerste rij: Wat zit er achter Max Verstappens snelheid in Monaco?

Dovizioso wil dat Michelin einde maakt aan bandvibraties

Ducati-rijder Andrea Dovizioso maakt zich zorgen over de soms "niet perfecte" banden van Michelin nadat zijn kwalificatie werd gedwarsboomd door vibraties.

Andrea Dovizioso, Ducati Team
Andrea Dovizioso, Ducati Team
Andrea Dovizioso, Ducati Team
Andrea Dovizioso, Ducati Team
Andrea Dovizioso, Ducati Team
Andrea Dovizioso, Ducati Team

Dovizioso moest aan het einde van zijn eerste ronde in Q2 naar binnen en kwam uiteindelijk niet verder dan de zevende plaats op een gebruikte voorband. De Italiaan verklaarde dat hij problemen had met de band.

"Helaas moest ik gelijk stoppen in de kwalificatie vanwege vibraties in de voorband, dus ik moest het voorwiel wisselen en een gebruikte van VT4 erop zetten, want we hadden niet genoeg banden meer. Dus ik kon geen normale kwalificatie rijden zoals de rest."

"Michelin doet echt hun best, ze werken hard, dat moeten we niet vergeten. Maar toch heb ik al vanaf het begin van het seizoen het probleem dat sommige banden niet perfect zijn. Ze hebben nog niet alles onder controle en soms heb je een vibratie op dezelfde band die je eerder ook gebruikte. Dat is slecht, want we hebben maar een beperkte hoeveelheid banden die we kunnen gebruiken. Als we er meer hebben, okee dan kan het gebeuren, dan kun je wisselen. Maar, bijvoorbeeld bij de kwalificatie, hebben we nu geen nieuwe band."

De Italiaan, die vorige week als tweede eindigde in Oostenrijk, benadrukte dat de soms verkeerde band zelfs meer effect heeft in de race dan in de kwalificatie. "Dat is slecht, zeker in de race, omdat je er meestal maar een gebruikt. Als die band dan niet perfect is, kun je geen perfecte race rijden en dat is slecht voor iedereen. Het gaat niet om ons. Je moet proberen om het te managen en we maken ons daar zorgen over. We denken dat het iets is wat Michelin moet rechtzetten."

Via onze MotoGP-reporter Jamie Klein

Net binnen

Vorig artikel Zonder remproblemen was eerste startrij mogelijk, stelt Viñales
Volgend artikel Marquez kopieerde rijstijl Lorenzo om racetempo te verbeteren

Beste reacties