Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

F1 meldt 35 procent minder CO2-uitstoot op weg naar klimaatneutraal 2030

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 meldt 35 procent minder CO2-uitstoot op weg naar klimaatneutraal 2030

FIA-ophef rond BMW: Dreigde vanwege de turbo zelfs een streep door Macau?

DTM
FIA-ophef rond BMW: Dreigde vanwege de turbo zelfs een streep door Macau?

Red Bull licht verzoek aan FIA toe: "In geen enkele dataset staan wij boven Mercedes"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Red Bull licht verzoek aan FIA toe: "In geen enkele dataset staan wij boven Mercedes"

De Laatste Ronde: Het einde van een Nederlands succesverhaal

Formule 1
GP van Nederland
De Laatste Ronde: Het einde van een Nederlands succesverhaal

Mercedes krijgt FIA-hoorzitting over Russell-straffen Monaco

Formule 1
Mercedes krijgt FIA-hoorzitting over Russell-straffen Monaco

F1 2026 vs. Hypercar: welke auto bezorgt coureurs de grootste hoofdpijn?

WEC
24 uur van Le Mans
F1 2026 vs. Hypercar: welke auto bezorgt coureurs de grootste hoofdpijn?

Magnussen verwacht 'intense kennismaking' bij debuut in NASCAR Cup Series

NASCAR Cup Series
Magnussen verwacht 'intense kennismaking' bij debuut in NASCAR Cup Series

WEC-reglement voor 2030: zo wil de ACO iedereen tevreden houden

WEC
24 uur van Le Mans
WEC-reglement voor 2030: zo wil de ACO iedereen tevreden houden

Binder reed laatste ronden Catalaanse GP 'in de regen'

Tijdens de laatste ronden van de Catalaanse Grand Prix leek het alsof KTM-rijder Brad Binder ‘in de regen’ aan het rijden was. De banden van de debutant waren volledig naar de vaantjes in de slotfase van de race.

Brad Binder, Red Bull KTM Factory Racing

Binder begon zondag als tiende aan de race, maar viel in de openingsfase vier plekken terug. Uiteindelijk kwam hij als elfde aan de finish, vooral omdat hij in de laatste ronden veel terrein verloor door een gebrek aan grip. “Ik weet niet precies waarom, maar m’n band was met tien rondjes te gaan helemaal naar de vaantjes”, keek Binder terug. “De laatste tien ronden was een kwestie van overleven, het voelde de laatste vier of vijf rondjes echt alsof ik in de regen aan het rijden was. Het was echt heel zwaar. Maar het is weer een goede leerschool, we hadden gedurende het weekend een aardig tempo en uiteindelijk zijn we de race gewoon gefinisht. Ik deed m’n best, maar helaas kwam ik niet in de buurt van het resultaat waar ik op had gehoopt.

De koele temperaturen op het Circuit de Barcelona-Catalunya zorgden ervoor dat alle coureurs noodgedwongen in actie moesten komen met de zachtste compound achterband. Veel rijders kregen tegen het eind te maken met een flinke ‘drop’. Binder zei dat hij vanwege de temperatuur niet kon gokken op de medium, hoewel die band wel langer mee zou gaan. “De voorband was wel degelijk de goede keuze, ik voelde me heel goed op de medium”, voegde hij toe. “Aan het begin van de race was het wel een beetje riskant, maar zodra de temperatuur er was voelde het prima. Het grootste probleem is dat je de medium band niet meer op temperatuur krijgt zodra de band eenmaal warm is geweest. Dat was wel een zorg. Toen we onze meeting hadden leek het erop dat het moeilijk was om een medium op temperatuur te krijgen. Het was niet echt voordelig om te gokken, dus we waren genoodzaakt om het met de soft te doen.”

Zie ook:

Net binnen

Vorig artikel Morbidelli: Boosheid na P4 in Barcelona 'eigenlijk heel positief'
Volgend artikel Ducati maakt line-up 2021 bekend: Bagnaia naar fabrieksteam

Beste reacties