Conquest bevestigt deelname aan IRL
Conquest Racing rijdt komend seizoen met twee wagens in de Indy Racing League. Zo is maandagavond door de IRL-organisatie bevestigd. De renstal van de Belg Eric Bachelart is daarmee het eerste Champ Car-team dat officieel overstapt naar de IRL-serie, sinds de bekendmaking van de fusie eind vorige week.
Franck Perera, die door Conquest Racing al voor dit jaar was vastgelegd, gaat mee naar de IRL. Wie de teamgenoot van de Fransman, die vorig jaar tweede werd in het Champ Car Atlantic-kampioenschap, gaat worden, is nog niet bekend.
Bachelart: "De eerste races zullen niet gemakkelijk worden, maar we gaan deze uitdaging graag aan. Voor ons is de IRL niet volledig onbekend terrein, aangezien we in 2002 een seizoen mee hebben gedaan. Natuurlijk ligt het niveau tegenwoordig wel een stuk hoger en moet er veel werk worden verzet als we op het niveau van de bestaande IRL-teams willen komen. We zijn echter erg vol enthousiasme en kunnen niet wachten om met onze nieuwe auto's aan de slag te gaan."Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties