Overslaan naar hoofdinhoud

Max Verstappen kan zege in 24 uur van de Nürburgring vergeten na technische problemen

De 24 uur van de Nürburgring heeft met iets meer dan drie uur een grote plottwist gekregen: de leidende #3 Mercedes van Max Verstappen kreeg met problemen te maken en moest de garage in.

#3 Mercedes-AMG Team Verstappen Racing, Mercedes AMG GT3 EVO: Max Verstappen, Daniel Juncadella, Jules Gounon, Lucas Auer

Foto: ADAC Motorsport

De #3 Mercedes-AMG Team Verstappen Racing had de leiding in handen in de 24 uur van de Nürburgring met een riante voorsprong van dertig seconden op de #80 Mercedes-AMG Team Ravenol. Max Verstappen had net zijn ochtendstints afgerond en gaf het stuur over aan Dani Juncadella. 

De Spanjaard had nog amper gereden of er waren plots problemen aan boord van de Mercedes-AMG GT3, die veel terrein verloor en de leiding moest afstaan aan de #80 Mercedes. Juncadella slaagde erin de Mercedes naar de pitstraat te sturen, maar daar moest deze de garage in omdat de problemen serieus zijn.

Vermoedelijk gaat het om de aandrijfas, waardoor de kans op de zege nu verkeken lijkt. Op het moment van schrijven was de Mercedes al teruggezakt naar de zevende plaats en stond deze nog altijd in de pitstraat.

Lees meer:

"Helaas hebben we een technisch probleem aan de rechterachterkant", legt Winward Racing-teammanager Steve Buschmann uit. "Er is geen contact geweest, het is puur een mechanisch probleem. Erg balen, maar de auto staat nu in de pitbox. We gaan het oplossen en daarna meteen weer de baan op."

Gevraagd of ook de #80 Mercedes zich zorgen zou moeten maken, antwoordt Buschmann: "Op dit moment denken we niet dat het beide auto's treft. We geloven dat het specifiek om deze auto gaat, wat betekent dat het probleem niet iets is dat ook direct bij de andere auto zou optreden."

Verstappen was tevreden na zijn stints

Vlak voor de problemen was Verstappen, die twee stints in de ochtend had afgewerkt, tevreden over het verloop van de race tot dan toe. "Het was goed", blikte Verstappen terug op zijn ochtendstints. "We hebben weer daglicht. Ik probeer het voorzichtig aan te doen terwijl ik wel een redelijk tempo vasthoud. Het voelde goed, de auto werkt goed."

"We proberen gewoon uit de problemen te blijven, wat in de laatste ronde heel spannend was omdat twee auto's voor mij met elkaar in aanraking kwamen. Maar gelukkig liep het goed af", aldus een toen nog opgeluchte Verstappen.

Lees meer:

Volgens Verstappen hadden hij en Mercedes zich tot dan toe "geen betere race kunnen wensen". Hij gaf ook aan dat hij "gaat proberen" om volgend jaar terug te keren. "Het hangt altijd een beetje van mijn schema af. Laten we van dit moment genieten", zei Verstappen, vlak nadat hij uit de auto was gestapt.

Net binnen

Vorig artikel Max Verstappen bouwt voorsprong in 24 uur van de Nürburgring verder uit
Volgend artikel Mercedes verklaart problemen auto Max Verstappen in 24 uur van de Nürburgring

Beste reacties