Max Verstappen na eerste stints 24 uur van de Nürburgring: "Gaat erg uitdagend worden"
Max Verstappen heeft in zijn eerste twee stints in de 24 uur van de Nürburgring de leiding overgenomen. Hij heeft het gevoel dat hij vooral onder de verraderlijke omstandigheden het verschil maakte.
Foto: Red Bull Content Pool
Dani Juncadella nam de start van de 24 uur van de Nürburgring op zich namens de #3 Mercedes-AMG Team Verstappen Racing. Hij begon van de vierde plaats, klom op naar de tweede maar viel uiteindelijk weer terug tot de vierde plaats door de hectiek in het verkeer met langzamere klassen.
Max Verstappen nam na één stint het stuur over en viel na de pitstop terug tot de tiende plaats - al was dat beeld vertekend doordat meerdere teams voor een alternatieve strategie waren gegaan met een vroege pitstop.
Verstappen werkte zich langzaamaan een weg naar voren en nam daarbij de nodige risico's. Zo kwam zijn Mercedes los van de grond bij Sprunghügel en wist hij deze ternauwernood uit de vangrail te houden terwijl hij ook het gras niet schuwde bij een inhaalactie.
Na iets minder dan drie uur had Verstappen de leiding in de race overgenomen en uiteraard blikt hij dan ook tevreden terug op zijn eerste twee stints. "Het ging goed", zegt Verstappen. "In het begin zat ik natuurlijk wat vast in het verkeer, dus het was lastig om langs de auto's te komen."
"Maar zodra ik er een paar voorbij was en het weer omsloeg met een paar gladde ronden, maakten we denk ik het verschil", voegt Verstappen toe. "Daarna voelde de auto goed aan. Je probeert natuurlijk uit de problemen te blijven, maar tegelijkertijd moet je pushen en op de limiet rijden. Dat is altijd een lastige balans om te vinden, maar het pakte goed uit."
Erg uitdagend
De bijna-crash in de Sprunghügel omschrijft Verstappen zelf als een "klein momentje". "Ik denk dat ik iets te vroeg instuurde en toen hadden we daar even een moment", legt de viervoudig F1-kampioen uit. "Maar dat was oké. Je moet jezelf gewoon herpakken, kalm blijven en je opnieuw focussen."
Voor nu kan Verstappen even uitrusten alvorens hij later in de avond of nacht weer aan de slag mag gaan. Hij weet echter ook dat er nog een hoop kan gebeuren, aangezien er regen is gevallen en de verwachting is dat er nog meer aankomt.
"Ja, langzaam voorbereiden, maar niet alleen op de nacht", zegt Verstappen, gevraagd of die eerste twee stints hem hebben voorbereid op wat er nog komen gaat. "Ook [moeten we] kijken wat het weer gaat doen en hoeveel regen er gaat vallen. Ik denk dat de komende uren erg uitdagend gaan worden", besluit hij.
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties