Overslaan naar hoofdinhoud

Hiroki Yoshimoto viel uit in de GP2-race in Sentul. De Japanner reed wel lange tijd rond op de tweede plaats, maar kreeg een drive through-penalty wegens het inhalen van de safety car. Iets waar hij naar eigen zeggen niets aan kon doen. Later viel de Meritus-coureur uit door remproblemen.

"Ik besloot buiten te blijven tijdens de serie pitstops, om de monteurs wat te sparen. Het was een race race, achter de safety car", vertelde Yoshimoto. "Ik probeerde een gat te slaan met de concurrentie, maar toen kwam er nog een safety car-situatie. Ik kreeg nog een drive through-penalty, omdat ik Senna gewoon volgde toen hij de safety car inhaalde. Volgens mij was de safety car niet eens te zien door de lay-out van deze baan."

"Hierna kreeg ik last van mijn remmen. Ik besloot dan ook te stoppen, omdat het te gevaarlijk was", vervolgde de Japanner. "Ik kon mijn ogen ook niet geloven toen ik was uitgestapt. Door de stenen en het grind zaten er allemaal gaten in mijn auto, de spiegels en zelfs mijn helm. Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt."

Net binnen

Vorig artikel Filippi bezorgt Meritus eerste GP2-zege
Volgend artikel DAMS-rijders zien finishvlag niet

Beste reacties