Overslaan naar hoofdinhoud

Javier Villa won zondag de sprintrace op de Nürburgring en pakte daarmee zijn tweede overwinning van het seizoen. De coureur van Racing Engineering leidde van start tot finish en was na afloop erg blij.

Over zijn race zei hij: "Het is de tweede race die we winnen en volgens mij was deze race perfect. We startten erg goed met Adrian Zaugg achter ons. Ik wist dat we sneller waren. Ik weet niet wanneer hij precies wegviel achter me, maar ik reed rustig door en de rest was ook niet sneller, dus ik kon het nog een beetje rustig aan doen."

Volgens de Spanjaard kan hij zich nog wel verbeteren in de kwalificatie: "De helft van het probleem is dat alles nieuw is. We komen aan op een circuit en in de kwalificatie worden we misschien vijftiende of twintigste. We moeten van race tot race blijven werken en de data bestuderen. Ik denk dat we elke race dan weer harder kunnen."

Door zijn overwinning heeft Villa nu 21 punten wat hem een achtste plaats in de stand oplevert.

Net binnen

Vorig artikel Problemen voor Doornbos in kwalificatie
Volgend artikel Glock scoort eindelijk weer goede resultaten

Beste reacties