Veteraan Filippi schrijft weer eens een zege bij
Luca Filippi kan het nog steeds. De GP2-veteraan reed op de Nürburgring naar een afgetekende zege in de eerste race van het weekend. De Italiaan versloeg polesitter Charles Pic en zag kampioenschapsleider Romain Grosjean derde worden. Giedo van der Garde werd zesde.
Luca Filippi is vaste klant in de GP2. De Italiaan rijdt dit weekend maar liefst zijn honderdste race in de opstapklasse, wat eigenlijk niks anders zegt dan dat hij de Formule 1 niet gaat halen. Er was ooit die test in de Honda, ongeveer een kwartier voordat dat team op de fles ging, en daar bleef het wel zo'n beetje bij. En dus kroop Filippi maar weer eens in een GP2-auto. Toch maar weer proberen.
Rijden kan hij wel. Dat bewees Filippi maar weer eens in Duitsland, waar hij Charles Pic de oren waste en weer eens een overwinning kon bijschrijven. Maar het zal gewoon 'weer een overwinning' zijn, zonder dat veel Formule 1-teams daar heel warm van worden. Dat is weggelegd voor mannen als Van der Garde, Pic, Bianchi en wellicht zelfs nog Grosjean. Overigens had Van der Garde niet echt een geweldige race. Hij leek constant in de verdediging te moeten en werd in de voorlaatste ronde nog gepasseerd voor de vijfde plaats.
Morgen is er een herkansing voor Van der Garde, in de sprintrace.Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties