Overslaan naar hoofdinhoud
Breaking news

Masters-winnaar Eriksson verzilvert bonus en blijft in F3

Na zijn sterke debuutjaar blijft Joel Eriksson nog een jaar in de Europese Formule 3. De 18-jarige Zweed, die een mooie bonus tegemoet kan zien van de FIA, rijdt komend seizoen opnieuw voor Team Motopark in de opstapklasse en zijn doel is duidelijk: hij wil voor het kampioenschap gaan. 

Na in 2015 tweede te zijn geworden in het Duitse Formule 4-kampioenschap maakte Eriksson afgelopen jaar zijn debuut in de Europese Formule 3. Dat ging hem prima af; hij boekte één overwinning en werd vijfde in het kampioenschap. Daarmee was de jonge Zweed de beste rookie. Ook won Eriksson de Masters of Formula 3-race in Zandvoort. Zijn goede prestaties leverden hem een plek in het BMW Junior Programme op.

Dat hij als beste rookie van het afgelopen jaar voor een tweede seizoen in de Europese Formule 3 kiest heeft als gevolg dat Eriksson een cheque van 100.000 euro kan innen. Deze bonus besloot de FIA vorig jaar te introduceren, om talent in de klasse te belonen én nog een tweede jaar in de Formule 3 te houden. 

"Ik vind het mooi om terug te keren in het Europese Formule 3-kampioenschap", zegt hij. "Ik heb in 2016 veel geleerd en mijn doel, het winnen van de titel bij de rookies, bereikt. Het was een goed eerste jaar en op basis daarvan richt ik me in 2017 op het kampioenschap. Het zal zwaar worden, maar dat hoort ook zo."

Net binnen

Vorig artikel Loting Race of Champions in Miami: "Racen tegen zoveel talenten is uniek"
Volgend artikel Verschoor erft eerste TRS-zege na tijdstraf concurrent

Beste reacties