Masters-winnaar Eriksson verzilvert bonus en blijft in F3
Na zijn sterke debuutjaar blijft Joel Eriksson nog een jaar in de Europese Formule 3. De 18-jarige Zweed, die een mooie bonus tegemoet kan zien van de FIA, rijdt komend seizoen opnieuw voor Team Motopark in de opstapklasse en zijn doel is duidelijk: hij wil voor het kampioenschap gaan.
Na in 2015 tweede te zijn geworden in het Duitse Formule 4-kampioenschap maakte Eriksson afgelopen jaar zijn debuut in de Europese Formule 3. Dat ging hem prima af; hij boekte één overwinning en werd vijfde in het kampioenschap. Daarmee was de jonge Zweed de beste rookie. Ook won Eriksson de Masters of Formula 3-race in Zandvoort. Zijn goede prestaties leverden hem een plek in het BMW Junior Programme op.
Dat hij als beste rookie van het afgelopen jaar voor een tweede seizoen in de Europese Formule 3 kiest heeft als gevolg dat Eriksson een cheque van 100.000 euro kan innen. Deze bonus besloot de FIA vorig jaar te introduceren, om talent in de klasse te belonen én nog een tweede jaar in de Formule 3 te houden.
"Ik vind het mooi om terug te keren in het Europese Formule 3-kampioenschap", zegt hij. "Ik heb in 2016 veel geleerd en mijn doel, het winnen van de titel bij de rookies, bereikt. Het was een goed eerste jaar en op basis daarvan richt ik me in 2017 op het kampioenschap. Het zal zwaar worden, maar dat hoort ook zo."
Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties