Heylen twaalfde bij rentree in Champ Cars
Jan Heylen zijn rentree in de Champ Cars verliep voorspoedig. De nieuwe rijder van Conquest Racing kende geen problemen op de vrijdag en wist uiteindelijk een twaalfde kwalificatietijd te rijden. Heylen kijkt er naar uit om deze positie in de kwalificatie van zaterdag nog te verbeteren.
"Als rijder probeer je het altijd beter te doen, maar soms wordt je tegengehouden door de auto. Dus ik denk dat we het wel redelijk hebben gedaan", vertelde de Belg. "We zullen ons best doen om ons nog te verbeteren in de laatste kwalificatie. Ik hoop dat het in die sessie droog blijft en dat we kunnen voortbouwen op de resultaten van vrijdag."
Teambaas Eric Bachelart denkt dat het een goede keus was om Matt Halliday door Jan Heylen te vervangen: "Het is nooit makkelijk om van rijder te wisselen, dus ik ben erg blij met de prestatie tot nu toe. We moeten de auto nog wel aan Jan zijn rijstijl aanpassen, maar voorlopig past hij zich goed aan. Ik ben er zeker van dat we ons in de toekomst weten te verbeteren."
Heylen reed in 2006 ook in de Champ Cars, maar wist in eerste instantie geen stoeltje voor 2007 te vinden. Aanvankelijk zou hij alleen bij zijn thuisrace in Zolder in actie komen, maar enkele weken geleden wist hij een stoeltje voor de rest van het jaar te regelen.Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties