Overslaan naar hoofdinhoud
Breaking news

Filippi vervangt geblesseerde Kral bij Super Nova

Luca Filippi maakt in Silverstone zijn rentree in de GP2. De Italiaan neemt plaats in de tweede Super Nova-bolide als vervanger van Josef Kral, die nog altijd herstellende is van zijn crash in Valencia, waarbij hij gelanceerd werd door de auto van Rodolfo Gonzalez. De Tsjech zal nog zeker enkele weken uitgeschakeld zijn. 

“Ten eerste wens ik Kral een spoedig herstel en ik hoop dat hij snel weer kan racen", liet de Italiaan weten. "Voor mij is dit een leuke verrassing en een geweldige kans. Het team en ik kennen elkaar al een flinke poos en ik ben erg gemotiveerd om een goede prestatie neer te zetten."

Filippi reed tussen 2006 en 2009 in de GP2 en kende zijn grootste successen bij Super Nova, waar hij in 2007 en in 2009 een zege mee wist te boeken. Dit jaar rijdt hij in de nieuwe AutoGP-klasse, waarin hij al een zege en twee snelste ronden behaalde. In het kampioenschap staat hij tweede, op drie punten van Edoardo Piscopo.

Net binnen

Vorig artikel Snoeks baalt van dubbele uitvalbeurt in Portimao
Volgend artikel Doornbos kijkt uit naar 'thuisraces' op Zolder

Beste reacties