Overslaan naar hoofdinhoud

Luca Filippi wist voor eigen publiek het podium te halen door tweede te worden. De Italiaan kwam tekort op racewinnaar Giorgio Pantano, maar vertelde wel erg blij te zijn met zijn podiumplek. Hij hoopt ook morgen weer punten te kunnen scoren.

"Het is erg leuk om weer op het podium te staan, vooral hier in Monza", vertelde hij. "In Italië rijd ik altijd met een speciaal gevoel, dus dit podium wilde ik erg graag halen. Ik startte als zevende en ik denk dat tweede het maximale is wat we vandaag konden doen. Giorgio was gewoon te snel."

Filppi heeft erg genoten van zijn race. "Ik had erg leuke gevechten", zei de Super Nova-rijder. "Ik passeerde Negrao, maar schoot rechtdoor in Ascari. Ik wist snel te herstellen en verloor maar een plek. Zonder deze fout had ik na de pitstops tweede gelegen, maar dit soort dingen gebeuren soms als je er vol voor gaat. Ik haalde later Nakajima ook nog in in Roggia."

Net binnen

Vorig artikel Villa scoort punten na moeilijke kwalificatie
Volgend artikel Glock derde na moeilijke race

Beste reacties