Conquest Racing zet dit jaar één auto in
Conquest Racing zal dit jaar maar één wagen inzetten. Door sponsorproblemen was het even onzeker of het team überhaupt wel aan de start zou verschijnen, maar dankzij de komst van een nieuwe sponsor kan het team waarvoor de Nederlander Charles Zwolsman vorig jaar reed, toch in de Champ Cars actief blijven.
"We stonden op het punt het team op te doeken", zei teambaas Eric Bachelart. "Ik had net al mijn medewerkers verteld dat er geen geld meer was en dat iedereen op zoek moest naar een nieuwe baan. Toen ging de telefoon. Tijdens het gesprek rende ik het parkeerterrein op om iedereen te zeggen dat ze maandag terug konden komen."
Het is nog niet bekend wie komend seizoen voor het team zal rijden. "We praten met meerdere coureurs, waaronder Charles. Ik ben echter begonnen met het bellen van een hele lijst van coureurs die deze winter contact met ons hebben opgenomen. We zullen dit jaar maar één auto inzetten, dus het zal nog wel even zwaar blijven."Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties