Overslaan naar hoofdinhoud

Beitske Visser is blij met wat ze zondag in de tweede race in Monza heeft laten zien. De Nederlandse knokte zich bij de start van de zeventiende naar de dertiende plek en wist zich een tijdlang kranig te weren in het middenveld, maar kwam na een spin in de laatste ronde als zeventiende en laatste aan de vlag.

De eerste racedag in Monza verliep minder rooskleurig voor Visser. Na de langzaamste tijd in de kwalificatie werd ze in de wedstrijd getroffen door een lekke band, waardoor ze uitviel. "In tegenstelling tot zaterdag verliep de kwalificatie op zondag zonder problemen, waardoor ik mijn werkelijke snelheid kon laten zien", zegt Visser. "De race ging zelfs nog beter. Ik had een geweldige start en klom op naar de dertiende positie. Die plek probeerde ik zo lang mogelijk vast te houden, maar ik was niet snel genoeg. Ik viel langzaam terug naar achteren. Het laatste deel van de race was leuk. Ik wist Vaxiviere en Mavlanov meer dan tien ronden achter me te houden en ook al was mijn spin aan het einde niet fraai, ik vind wel dat ik mezelf bewezen heb in deze race."

Over twee weken gaat het World Series by Renault-seizoen verder op Motorland Aragon.

Net binnen

Vorig artikel Van Buuren blij met punten bij World Series-debuut
Volgend artikel Renault: "In China zitten we dichter op de limiet"

Beste reacties