Visser: "Formule Renault 3.5 fysiek erg zwaar"
Beitske Visser heeft haar eerste volledige testweek in de Formule Renault 3.5 volbracht. De 18-jarige Nederlandse zat er de hele week goed bij in het Spaanse Aragon, al moest ze wel steeds genoegen nemen met een plek onderaan in de tijdenlijst. Over alle drie de dagen genomen eindigde zij als voorlaatste.
"Het was een dag met twee gezichten voor me", blikt Visser, die de hele week voor het Spaanse AVF in actie kwam, terug op de derde en laatste testdag. "Op een natte baan was ik heel erg snel en kon ik hetzelfde tempo rijden als de coureurs die veel meer ervaring in deze auto hebben dan ik, maar toen de baan later droog was, was ik te vermoeid om nog voor een goede tijd te kunnen gaan. De Formule Renault 3.5 is fysiek gezien een erg zware klasse en deze drie dagen hebben erg veel van mij gevraagd. Als ik weer thuis ben, ga ik keihard trainen om helemaal klaar te zijn voor wanneer ik nog een kans krijg in deze auto!"
De beste tijd die Visser op Motorland Aragon wist neer te zetten was een 1.40.813, waarmee ze 2,5 seconden van de snelste tijd zat en ongeveer anderhalve tel langzamer was dan Zoel Amberg in de andere AVF.Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties