De Vries naar podium, Visser pakt punt op Red Bull Ring
Na een minder weekend in Hongarije heeft McLaren-junior Nyck de Vries op de Red Bull Ring zijn derde podiumplaats in de Formule Renault 3.5 gescoord. De Fries eindigde zondag in de eerste race op de Oostenrijkse omloop als derde, gevolgd door een vijfde plek in de tweede wedstrijd.
"Ik ben erg blij dat ik het team weer een podiumplaats heb kunnen bezorgen, dit is goed voor de moraal van iedereen", aldus De Vries op de officiële website van zijn team DAMS. In race 2 lag de regerend kampioen in de Formule Renault 2.0 Eurocup lange tijd op de vierde plek, maar een kort uitstapje na blokkerende wielen wierp hem een positie terug. "Al met al is het een positief weekend geweest, we waren snel en hebben onze snelheid in punten omgezet, zeker in de eerste race. Het is jammer dat we problemen hadden in de tweede wedstrijd, niettemin kunnen wij ons nu in een rustigere gemoedstoestand voorbereiden op de tweede helft van het seizoen."

Deel of bewaar dit artikel
Abonneer en krijg toegang tot Motorsport.com met je adblocker
Van Formule 1 tot MotoGP: we brengen het laatste nieuws, diepgaande analyses en exclusieve interviews rechtstreeks uit de paddock. Om ons vak zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, worden er op de website advertenties getoond. We merken op dat je een adblocker gebruikt en willen je vragen om deze uit te zetten. Daarnaast geven we je de mogelijkheid om abonnee te worden en voor een klein bedrag te genieten van een advertentievrije website.
Beste reacties