Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Antonelli domineert in F1 Monaco: "Alles leek vanzelf te gaan"

Formule 1
GP van Monaco
Antonelli domineert in F1 Monaco: "Alles leek vanzelf te gaan"

Russell woedend na Monaco-penalty: "P14 past niet bij de overtreding"

Formule 1
GP van Monaco
Russell woedend na Monaco-penalty: "P14 past niet bij de overtreding"

Marc Márquez na 100e zege: "Hoop dat dit mijn laatste comeback is"

MotoGP
GP van Hongarije
Marc Márquez na 100e zege: "Hoop dat dit mijn laatste comeback is"

F1 stand 2026: Vijf op rij voor Antonelli, Verstappen blijft P7 na puntloze race

Formule 1
F1 stand 2026: Vijf op rij voor Antonelli, Verstappen blijft P7 na puntloze race

Leclerc haalt uit na crash: "Nu lijk ik een idioot"

Formule 1
GP van Monaco
Leclerc haalt uit na crash: "Nu lijk ik een idioot"

Beoordeel de coureurs na F1 Grand Prix van Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Beoordeel de coureurs na F1 Grand Prix van Monaco

Vijf conclusies na een zinderende Grand Prix van Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Vijf conclusies na een zinderende Grand Prix van Monaco

Uitslag: Formule 1 Grand Prix van Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Uitslag: Formule 1 Grand Prix van Monaco

Tsunoda gefrustreerd na gebrek aan motorvermogen in Q2

Yuki Tsunoda is gefrustreerd na opnieuw een teleurstellende kwalificatie: hij strandde op Silverstone in Q2 en start de race als elfde.

Yuki Tsunoda, Red Bull Racing Team

Foto: Colin McMaster / LAT Images via Getty Images

Yuki Tsunoda kwam in de kwalificatie voor de Grand Prix van Groot-Brittannië 0,115 seconde tekort voor een plek in Q3. De Japanner bracht in Q2 de twaalfde tijd op de klokken, maar op de startopstelling voor de race schuift hij op naar P11 vanwege een gridstraf voor Oliver Bearman. Daarmee staat Tsunoda veel verder naar voren dan bij de laatste races in Spanje (P19), Canada (P18) en Oostenrijk (P18), toch was hij na afloop van de kwalificatie op Silverstone niet tevreden. Hij gaf aan dat een verlies van vermogen hem een plek in Q3 heeft gekost.

“Ik verloor eerlijk gezegd vermogen”, vertelde Tsunoda. Bij het uitkomen van de laatste bocht, voor het ingaan van zijn vliegende ronde, had de Red Bull-coureur naar eigen zeggen niet het gebruikelijke vermogen. Dat herhaalde zich meerdere keren in de ronde. “Bij het uitaccelereren ontbrak het vermogen een paar keer in mijn laatste run. Als je dat meeneemt, dan was de ronde eigenlijk best goed. En zo krap als het was… Ik denk dat ik anders gewoon door was gegaan naar Q3. Dus het is echt frustrerend, want Q3 was mogelijk.”

Wel begint Tsunoda zich steeds comfortabeler te voelen achter het stuur van de RB21. “Ik ben heel blij met de vooruitgang die we hebben geboekt. Dit was denk ik het meest probleemloze weekend tot nu toe”, vervolgde Tsunoda. “De auto voelde goed aan in de kwalificatie, maar elke keer gebeurt er iets bij die laatste poging. Hoewel, het is niet altijd in de laatste run, maar dit keer wel en dan gaat het erom. Het is frustrerend, want zoals ik al zei: zonder dat probleem had ik Q3 gehaald. Dus dat is balen.”

Anderzijds is Tsunoda ook blij met zijn elfde startplek. “Ik start in elk geval niet op P18”, refereerde hij aan de laatste races. “Ik sta dichter bij de punten, dat helpt. Ik kijk uit naar de race. Het is al even geleden dat ik punten heb gescoord, de laatste keer weet ik niet eens meer”, aldus Tsunoda, die vijf races geleden op Imola zijn laatste punt pakte via P10. “Dus ik moet punten scoren en het team blij maken. Het wordt waarschijnlijk wel een zware race, maar we hebben in elk geval stappen gezet. Ik weet ook wat ik beter moet doen voor de race, dus ik blijf optimistisch. Ik denk dat jullie het volledige plaatje nog niet hebben gezien. Er zitten nog wat dingetjes aan te komen. Ik weet dat er nog iets uit de auto te halen is, dus we zullen zien wat er de komende races gebeurt.”

Lees ook:

F1-update: Onze terugblik op de zaterdag in Groot-Brittannië

Bekijk: F1-update: Dit zeggen de data over Max Verstappens sublieme pole en zijn kansen tijdens de race

Net binnen

Vorig artikel Max Verstappen benadrukt: "Over het algemeen komen we nog steeds tekort"
Volgend artikel Antonelli miste vertrouwen in kwalificatie: “Vooral in snelle bochten”

Beste reacties