Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Waarom Cadillac een serieuze kanshebber kan zijn op Le Mans

WEC
24 uur van Le Mans
Waarom Cadillac een serieuze kanshebber kan zijn op Le Mans

González slaat toe met Moto2-zege Hongarije, punten voor Van den Goorbergh

Moto2
Balaton Park
González slaat toe met Moto2-zege Hongarije, punten voor Van den Goorbergh

'Na vier rondjes wisten we genoeg': Bono over Antonelli

Formule 1
GP van Monaco
'Na vier rondjes wisten we genoeg': Bono over Antonelli

BMW wil na Spa-dubbelslag ook op Le Mans voor verrassing zorgen

WEC
24 uur van Le Mans
BMW wil na Spa-dubbelslag ook op Le Mans voor verrassing zorgen

Bortoleto hard voor zichzelf na fout: "Misschien was ik te enthousiast"

Formule 1
GP van Monaco
Bortoleto hard voor zichzelf na fout: "Misschien was ik te enthousiast"

Hadjar met 'gemengde gevoelens' na F1-kwalificatie Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Hadjar met 'gemengde gevoelens' na F1-kwalificatie Monaco

Waarom zoveel F1-coureurs in Monaco wonen: meer dan alleen belastingvoordeel

Formule 1
GP van Monaco
Waarom zoveel F1-coureurs in Monaco wonen: meer dan alleen belastingvoordeel

Uitslag: Warm-up MotoGP Grand Prix van Hongarije

MotoGP
GP van Hongarije
Uitslag: Warm-up MotoGP Grand Prix van Hongarije

"Zege Vettel niet georkestreerd door Ferrari", denkt Wolff

Volgens Mercedes Motorsport-baas Toto Wolff heeft rivaal Ferrari het resultaat in de Grand Prix van Monaco niet beïnvloed met de pitstopstrategie van Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen.

Racewinnaar Sebastian Vettel, Ferrari, Kimi Raikkonen, Ferrari
Toto Wolff, Executive Director Mercedes AMG F1
Kimi Raikkonen, Ferrari SF70H, Sebastian Vettel, Ferrari SF70H, Valtteri Bottas, Mercedes AMG F1 W08
Kimi Raikkonen, Ferrari SF70H, Sebastian Vettel, Ferrari SF70H
Kimi Raikkonen, Ferrari SF70-H
Kimi Raikkonen, Ferrari SF70-H
Kimi Raikkonen, Ferrari SF70-H voor Sebastian Vettel, Ferrari SF70-H

Met zijn latere pitstop was Vettel in staat om zijn teamgenoot voorbij te steken en vervolgens eenvoudig naar de overwinning te rijden. Raikkonen werd als eerste binnengehaald, zijn teamgenoot volgde vijf ronden later. Dat was voor Vettel voldoende om een voorsprong op te bouwen. Volgens Mercedes-coureur Lewis Hamilton gebeurde dat bewust omdat de Duitser de eerste rijder van het team zou zijn. Zijn baas Toto Wolff deelt die mening niet.

Gevraagd naar zijn mening over de strategie van Ferrari, zei Mercedes-baas Wolff: “Het was niet duidelijk hoe de band zou presteren. Zij moesten een van de twee rijders binnen laten komen en hem op de supersoft zetten. Die band was niet snel genoeg en Sebastian was in staat om op de gebruikte ultrasoft een aantal verbluffende ronden te rijden. Dat gaf hem het voordeel ten opzichte van Kimi. Ik denk niet dat ze dit zagen aankomen. Maar voor hen is dit het juiste resultaat voor het team en voor het kampioenschap. Ik denk echter niet dat het georkestreerd was.”

Wolff grapte dat Ferrari nu dezelfde vragen krijgt als Mercedes in de jaren dat zij de sport domineerden: “Zij maken nu mee wat wij voorheen meemaakten, dat je moet uitleggen waarom de juiste rijder won wanneer je een 1-2 boekt. Ten eerste verdienden ze het om te winnen, ze hadden de snelste auto. Voor een team is een 1-2 goed. Felicitaties van onze kant, we moeten hen de credits voor dit resultaat geven.”

Net binnen

Vorig artikel Vandoorne baalt van crash maar blijft optimistisch
Volgend artikel Horner: "Pole niet haalbaar door gebrek aan kwalificatieboost"

Beste reacties