Overslaan naar hoofdinhoud

Aanbevolen voor jou

Hamilton over Leclercs remwissel: "Dat is niet het verschil"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Hamilton over Leclercs remwissel: "Dat is niet het verschil"

Verstappen verrast door ADUO-uitkomst: "Hebben voor ons gevoel niet de beste motor"

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Verstappen verrast door ADUO-uitkomst: "Hebben voor ons gevoel niet de beste motor"

Pierre Gasly: "Strafdrama Monaco zwaarste moment uit F1-loopbaan"

Formule 1
GP van Monaco
Pierre Gasly: "Strafdrama Monaco zwaarste moment uit F1-loopbaan"

Leclerc test Ferrari-remmen van Hamilton na crash in Monaco

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Leclerc test Ferrari-remmen van Hamilton na crash in Monaco

Alpine neemt eerste horde voor herziening tijdstraf Gasly in F1 Monaco

Formule 1
GP van Monaco
Alpine neemt eerste horde voor herziening tijdstraf Gasly in F1 Monaco

Red Bull vraagt FIA opnieuw naar ADUO te kijken, extra review zorgt voor vertraging

Formule 1
GP van Monaco
Red Bull vraagt FIA opnieuw naar ADUO te kijken, extra review zorgt voor vertraging

F1 Barcelona-Catalonië 2026: Volledig tijdschema en alle starttijden

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
F1 Barcelona-Catalonië 2026: Volledig tijdschema en alle starttijden

Deze F1-rookies komen in actie tijdens de Grand Prix van Barcelona

Formule 1
GP van Barcelona-Catalonië
Deze F1-rookies komen in actie tijdens de Grand Prix van Barcelona
Breaking news

Wehrlein beschouwt Sauber als optie voor 2017

Pascal Wehrlein heeft toegegeven dat Sauber een goede optie voor 2017 zou zijn nu de Mercedes-bazen een plek voor de Duitser veilig moeten stellen.

Marcus Ericsson, Sauber C35 and Pascal Wehrlein, Manor Racing MRT05 battle for position
Pascal Wehrlein, Manor Racing MRT05
Pascal Wehrlein, Manor Racing
Pascal Wehrlein, Manor Racing
Pascal Wehrlein, Manor Racing MRT05
Pascal Wehrlein, Manor Racing
Pascal Wehrlein, Manor Racing MRT05

Wehrlein is een van de voornaamste kandidaten om aan de slag te gaan bij Sauber nadat dit jaar hij een veelbelovend debuut bij Manor maakte. Toch zou een verblijf bij zijn huidige team niet uitgesloten zijn.

Hoewel de beslissing niet aan hem is, zei Wehrlein dat beide opties goed zijn. Toen gevraagd werd of Manor zijn voorkeur had, zei hij tegen onder meer Motorsport.com: “Ik heb het naar mijn zin bij het team. Veel mensen zijn mijn vrienden geworden waarmee ik straks te wintersporten kan gaan, dus dat is leuk. Ik voel me prima bij hen en ik zie met alles vooruitgang, dus waarom niet. Maar Sauber is ook een geweldig team. Daarnaast hebben zij ook een geschiedenis met Mercedes en juniorrijders van Mercedes.”

“Wel voelt het een beetje raar omdat we tegen Sauber vechten, maar het zou volgend jaar bij dat team kunnen gebeuren. Eerst concentreer ik me op dit seizoen en denk zeker dat Sauber een geweldig team met veel potentieel is. We zullen het zien”, voegde hij eraan toe.

Wehrlein zei dat hij niet weet wanneer de knoop wordt doorgehakt. “Het zou zomaar kunnen zijn dat het volgend jaar pas besloten wordt”, legde hij uit. “Maar ik hoop dat het nog voor de feestdagen is zodat ik me in de winter kan voorbereiden.” 

“Weet je, het is altijd anders wanneer je een nieuw jaar ingaat en je weet waar je aan toe bent. Je kunt je voorbereiden met het team, de trainingen erop afstemmen en dat soort dingen. Dus mentaal gezien is het altijd beter om zo snel mogelijk te weten wat je gaat doen.”

Gevraagd of hij enige inspraak heeft bij de Mercedes-bazen, zei hij: “Dat hangt ervan af. Als de opties gelijk zijn, dan wel. Dan kan ik kiezen waar ik liever rijd. Maar normaal gezien is er altijd wel een betere optie en daar ga je dan voor. We zullen zien.”

Medewerking van Erwin Jaeggi en Jonathan Noble

Net binnen

Vorig artikel Wehrlein houdt opties open: "Sauber? We zullen zien"
Volgend artikel Kansen Nasr slinken: Banco do Brasil beëindigt deal met Sauber

Beste reacties